דויטשה בנק בוחן אפשרות לשינוי האסטרטגיה העסקית שלו בארה"ב

לפי פרסומים שונים, הבנק עשוי לצמצם את הפעילות בארה"ב, שם הוא מתמודד עם דרישה לתשלום קנס של 14 מיליארד דולר

דויטשה בנק / צילום: רויטרס
דויטשה בנק / צילום: רויטרס

דויטשה בנק בוחן אפשרות של שינוי האסטרטגיה שלו בארה"ב, שם הוא מתמודד עם תביעה לתשלום קנס בהיקף של 14 מיליארד דולר מצדו של משרד המשפטים, עבור מכירת אג"ח מגובות משכנתאות רעילות לפני המשבר הפיננסי, כך אמרו היום (שבת) שני מקורות המקורבים לחברה.

לפי אותם מקורות, נטישה מוחלטת של ארה"ב, השוק החשוב ביותר עבור הבנק, אינה עומדת על הפרק, אולם הוא יוכל לשקול צמצום היקפי פעילויותיו, והתמקדות יתר בצרכים של התאגידים הגרמניים מקרב לקוחותיו מעבר לים.

בתקציר לכתבה שאמורה להתפרסם מחר כותב העיתון הגרמני Welt am Sonntag כי שינוי באסטרטגיה העסקית עשוי להוות חלק מהסדר שיושג מול משרד המשפטים האמריקאי, נוסף על תשלום הקנס, אולי באמצעות ויתור על בנקאות ההשקעות של דויטשה בארה"ב, אולם שני המקורות האמורים לא אישרו את הקשר הזה בין הדברים.

דובר דויטשה בנק לא הגיב על הפרסום.

הבנק הגרמני נתון במשבר מאז החדשות על תביעת הקנס מצד משרד המשפטים, שפורסמו בחודש שעבר. הוא נאבק בקנס, אולם ייתכן כי ייאלץ לפנות למשקיעים כדי לגייס עוד כסף במקרה שהקנס יושת במלואו.

כמו כן, ההתקדמות איטית גם בתחום קיצוצי כוח אדם, קיצוצי הוצאות תקורה ומכירת פעילויות שאינן בליבת העסקים - צעדים שעליהם הכריז המנכ"ל ג'ון קריין כשנכנס לתפקיד בשנה שעברה. 

מקור מקורב לנעשה בבנק אמר אתמול (שישי) כי בחודש שעבר אמר מנהל הכספים הראשי של הבנק לנציג העובדים כי קיצוץ המשרות עלול להיות בהיקף כפול מזה שתוכנן, בצעד שייתכן כי יביא לפיטורי 10,000 עובדים נוספים. גורם מקורב אחר אמר אתמול כי ההנהלה בוחנת את המדינות שבהן הבנק פועל, במטרה להחליט היכן כדאי להישאר.