ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט ירד מתחת ל-50 ד'

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ■ הנפט נשאר מעל 50 הדולר לחבית ■ פרוקטר&גמבל וג'נרל מוטורס פרסמו את דוחותיהן והכו את תחזיות האנליסטים

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

ירידות נרשמו היום (ג') בניו יורק, לאחר שאמש ננעל המסחר במגמה חיובית. המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת והמסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת על רקע נתוני צמיחה חלשים שפורסמו הלילה (שעון ישראל) בדרום קוריאה. 

 

אפל  בפוקוס והמשקיעים חיכו בכליון עיניים לדוחות הרבעונים שיפורסמו לאחר הנעילה. אפל צפויה לדווח על הרווחים ממכירות מכשיר האייפון 7 שהושק בחודש שעבר. חברות מובילות נוספות צפויות לפרסם את דוחותיהן בהמשך השבוע, בהן גוגל  ו-אמזון .

לאחר נאומו אמש של נשיא שלוחת הפד בסיינט לואיס, ג'יימס בולארד, הסיכויים להעלאת הריבית בדצמבר עלו ל-70%. בולארד טען כי בשל התנאים הכלכליים בארה"ב הריביות הנמוכות יהוו את הנורמה בשנים הקרובות, ולמעשה רמז כי קצב העלאת הריבית בעתיד יהיה איטי.

בזמן שעונת הדוחות מעסיקה את הבורסות ברחבי העולם, הבנק המרכזי ממשיך להעסיק את המשקיעים. בהמשך היום צפוי לשאת דברים דניס לוקהארט, נשיא הפד באטלנטה, במהלך ועידה המתקיימת באטלנטה. לוקהארט מסיים בפברואר הקרוב את כהונתו לאחר עשור.

בגזרת המאקרו בארה"ב, התפרסם מדד קייס-שילר הבוחן את השינוי במחירי הדיור ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד הציג עליה של 5.1%, בהתאם לצפי התחזיות.

מדד אמון הצרכנים בארה"ב ירד לרמה של 98.6 נקודות וזאת לאחר שהתחזיות היו ל- 101.5 נקודות, כאשר בחודש ספטמבר עמד על 104.1 נקודות.

הנפט  המשיך לרדת וסגר מתחת לרמת 50 הדולר לחבית. אתמול נרשמה ירידה של כ-1% לאחר שעיראק הודיעה כי אין בכוונתה להיות צד להסכם, אם ייחתם, בין מדינות אופ"ק.

מניית אנדר ארמור  יורדה בחדות על רקע הצטמצמות שולי הרווח של החברה, בעקבות התחרות העזה עם נייק .

פרוקטר אנד גמבל  דיווחה על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון החולף. החברה רשמה רווח של 1.03 דולר למניה, לעומת צפי של 98 סנט למניה. גם ג'נרל מוטורס  הכתה את תחזיות האנליסטים, כשדיווחה על רווח של 1.74 דולר למניה, הרבה מעל התחזיות שצפו רווח של 1.45 דולר למניה.

טוויטר  צפויה להודיע כי תקצץ 8% מכוח העבודה בחברה, מספר השווה לכ-300 משרות. החברה תדווח על תוצאותיה הרבעוניות ביום חמישי.

גורם מטעם יצרנית חומרי ההדברה סינג'נטה   מסר כי ההשתלטות המתוכננת של כמצ'יינה על החברה, בעסקה ששוויה מעל 43 מיליארד דולר, צפויה להיות מושלמת רק בשנת 2017 לאור ריבוי האישורים הנדרשים.

AT&T  וטיים וורנר  נסחרה על רקע עסקת הרכישה הענקית שפורסמה בסוף השבוע. AT&T תרכוש את טיים וורנר בסכום עתק של 85 מיליארד דולר.

מניית פלוריסטם  ריכזה עניין על רקע הודעתה כי גייסה 30 מיליון דולר מחברת הבת של קרן ההון סיכון הסינית ZSVC, אינוביישן מדיקל, בפרמיה על מחיר השוק.