מתנות למיליונרים: אופניים חשמליים וינטאג' ומטוס פרטי

קטלוג מתנות הכריסמס החדש של "ניימן מרקוס" שופע מתנות מקוריות למיליונרים

האמריקאים שכחו כבר מזמן את ההבדל בין המציאות לבין שטיפת המוח של תוכניות הריאליטי הטראשיות בטלוויזיה, וקמפיין הבחירות הנוכחי בארצות-הברית מוכיח זאת היטב. אבל אם כבר להתנתק מהמציאות ולשקוע בפנטזיה, אז למה לא לעשות את זה בגדול.

זה המוטו שעומד מאחורי קטלוג מתנות הכריסמס השנתי של רשמת "ניימן מרקוס" היוקרתית, שכבר הפך לתופעה של ממש בצרכנות האמריקאית. הקטלוג החדש, שיצא בימים האחרונים, הולך צעד נוסף קדימה ומציע שלל הצכות למתנות ללא מגבלות תקציב, שיגרו את סף הגירוי הגבוה מאד של המאיונים העליונים. להלן כמה דוגמאות טכנולוגיות מעניינות.

מטוס פרטי בצבע זהב

באופן מסורתי מכיל קטלוג הכריסמס של "ניימן מרקוס" גם "אגף מתנות פנטזיה", ובו הצעות מקוריות למי שאין לו מגבלות תקציב מעשיות. השנה מצאנו שם, בין השאר, גרסת טרום השקה מיוחדת וממוספרת של מכונית ספורט מבית אינפיניטי (תמורת כ-60 אלף דולר), רכישת הזכות להופיע על הבמה באחת ההצגות החמות ביותר בברודווי תמורת 30 אלף דולר וחופשה של 8 ימים באנגליה בנוסח מולטימיליונרים עם אירוח בשלוש טירות אנגליות, כולל מסוק צמוד ולימוזינות פרטיות (כ-700 אלף דולר).

השנה יש לקטלוג בשורה גם למיליונרים שחובבים ריגושים של טכנולוגיה עילית: מטוס בוכנה פרטי קומפקטי. מדובר בגרסה ייחודית של המטוס המכונה Cobalt Valkyrie-X שמיועד לטייס פלוס שלושה נוסעים ושיושק רשמית בשנה הבאה.

 

המטוס בנוי מחומרים מרוכבים מתקדמים, מצויד בחופה שקופה ועתידנית לראה, שמעניקה ראות פנורמית לכל היושבים במטוס, ובעיצוב אווירודינמי ייחודי. בסיוע מנוע בהספק 350 כ"ס ומשקל נמוך הוא מסוגל לצלוח קרוב ל-2,000 קילומטרים במהירויות של עד כ-400 קמ"ש. הגרסה הייחודית של ניימן מרקוס במגיע בצבע זהב-ורדרד שעוטה את החוץ, הפנים ואת בקרי השליטה, ומצויד במערכת אקלים, ריפוד עור ייחודי ועוד. בנוסף מקבל הרוכש מועד הזמנה מובטח, ללא רשימת ההמתנה הארוכה הקיימת למטוס. המחיר 1.5 מיליון דולר בלבד.

אופניים חשמליים "וינטאג'"

אופנועי וינטאג' מראשית המאה ה-20 הם כיום "ביג דיל" בקרב אספנים בארצות-הברית, וכלים נדירים משיגים במכירות פומביות עשרות ומאות אלפי דולרים. למי שאין לו כוח לחפש מציאות באסמים ולשפץ היסטוריה מציעה ניימן מרקוס את העיצוב הנוסטלגי של ראשית המאה הקודמת, אבל עם טכנולוגיה עדכנית ועתידנית.

אופני ה"וינטאג'"עשויים משלדת אלומיניום קלה וחזקה, מציעים עיצוב זורם ויש להם מתלה קדמי מתוחכם. לצורך יצירת המראה האותנטי מצוידים הגלגלים ב"שפיצים" ובצמיגים רחבים במיוחד ויש גם ידיות עשויות מעור בתפירה ידנית ומנשאים מותאמים מאחור.

המנוע הוא יחידה אולטרה-מודרנית עם הספק רציני של 3,000 וואט והוא יכול לקחת את האופניים למהירות של עד כ-46 קמ"ש במצב הספורטיבי עם טווח נסיעה של עד כ-50 קילומטרים בין טעינות. הגרסה של ניימן מרקוס מוגבלת ל-25 יחידות, מיוצרת בארצות-הברית ועולה כ-6,000 דולר.

מזוודת נסיעות "חכמה"

עוד מוצר שעשה את המסלול הארוך מאתרי מימון ההמונים לקטלוג הכריסמס היוקרתי הוא מזוודת הנסיעות ("טרולי") המכונה "בלו-סמארט". בתוך מזוודת גלגלים עמידה וקלה, בגודל 22 אינץ', הוכנסה מערכת שליטה אלחוטית והרבה "מוח". כך, למשל, מערכת איתור מבוססת GPS מאפשרת לבעל המזוודה, שמצוידת באפליקציה מתאימה ובקוד גישה, לאתר את מיקומה המדויק של המזוודה בסביבתו הקרובה או הרחוקה.

תקשורת בלוטות' מאפשרת לנעול ולפתוח את המנעול הדיגיטלי מרחוק באמצעות הטלפון הסלולרי וסוללה פנימית מאפשרת לטעון סמארטפונים ומכשירים חשמליים נוספים ללא צורך במקור כוח חיצוני. המזוודה גם מצוידת במשקל פנימי, שמאפשר לבעליה לדעת - באמצעות האפליקציה - האם משקלה חורג מהמותר. כל העסק מוגן באמצעות מבנה עמיד מפוליקרבונט ועולה בקטלוג כ-600 דולר.

רמקול אלחוטי מעוצב

ואם כבר מדובר בטכנולוגיה "עיצובית", אז למה לא להוציא עוד כ-3,000 דולר עבור מערכת קול מלאה, שנראית כמו רהיט סקנדינבי ייחודי. הרמקול האלחוטי A9, שמוצע בקטלוג, נראה כמו דיסק גדול, שטוח ועטוי בד, שניתן לתלות אותו על הקיר כמעין קישוט מודרניסטי או להציב אותו על הרצפה באמצעות רגלי עץ בנוסח וינטאג'. הוא מצויד בתקשורת בלוטות' ומתחבר אלחוטית למקורות מוזיקה שונים - מטלפונים ועד מחשבים - באמצעות פרוטוקולים שתואמים ציוד של אפל ויצרני אלקטרוניקה שונים. כל זה תמורת כ-2,700 דולר עם אופציה לכיסוי מיוחד מצמר ארוג תמורת עוד כ-200 דולר.