CenturyLink תרכוש את Level 3 בכ-24 מיליארד דולר

עסקת ענק בשוק הטלקומוניקציה בארה"ב: העסקה מוערכת בכ-34 מיליארד דולר, בשקלול החוב של Level 3 ■ השלמת העסקה צפויה ברבעון השלישי של 2017

חברת התקשורת CenturyLink / צילום: מתוך אתר החברה
חברת התקשורת CenturyLink / צילום: מתוך אתר החברה

חברת הטלקום האמריקאית CenturyLink, המספקת שירותי אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה ללקוחות פרטיים ברחבי העולם, הודיעה היום (ב') כי תרכוש את Level 3 - המתמקדת באספקת שירותי טלקום לממשלות וארגונים - על מנת לחזק את נוכחותה בשוק העסקי. "נהפוך לשחקן גדול בהרבה וממוקד יותר בשוק העסקי", אמר מנכ"ל CenturyLink גלן פוסט, בראיון שערך לאחר שהוכרזה העסקה. לאחר מכן, הוסיף והרחיב: "יחד עם Level 3, נהווה אחת מחברות סיבי התקשורת המסיביות ביותר בעולם". פוסט, העובד בחברה מאז 1976, יוביל את החברה הממוזגת.

CenturyLink תשלם כ-24 מיליארד דולר, בעסקה ששוויה הכולל נאמד ב-34 מיליארד דולר בשקלול חוב. מחזיקי המניות של Level 3 יקבלו 66.50 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של 42% על מחיר הסגירה ביום רביעי האחרון, המועד בו החלו להתפרסם דיווחים אודות העסקה המתוכננת.

מניית CenturyLink צוללת בכ-12% בעקבות ההודעה על העסקה, ככל הנראה בעקבות הערכה של מספר אנליסטים כי המחיר שהסכימה לשלם עבור Level 3 הינו גבוה בהרבה מהדרוש. מניית Level 3, מנגד, עולה בכ-5%.