סמסונג מנסה להתאושש: תשיק תואם 'סירי' בגלקסי 8

לאחר מכשירי הנוט 7 המתלקחים, ולאחר הפסדים בסך 5.3 מיליארד דולר ופגיעה תדמיתית קשה ביותר, סמסונג מנסה להתאושש ולעורר עניין לקראת ההכרזה באביב על הסמארטפון החדש

חברת סמסונג אמרה היום (א') כי במכשיר הדגל הבא שלה, גלקסי 8, תשיק שירות בינה מלאכותית דיגיטלי. ככל הנראה מדובר בצעד נוסף שיוביל אותה, בתקווה, להתאוששות לאחר ההתרסקות התדמיתית והכלכלית שגרם לה מכשיר הגלקסי נוט 7.

הצעד הזה מגיע לאחר שלמרות הערכות שנשמעו מגורמים שונים, סמסונג בוחרת שלא לוותר על מותג הגלקסי ולהמשיך לפתח אותו. למרות התקלה שגרמה להתפוצצות המכשירים והובילה לריקול הכלל עולמי, החברה הקוריאנית אינה מוותרת על המותג, ומדלגת לדגם הבא ברשימה, לאחר ההפסדים העצומים שגרם לה דגם הגלקסי נוט 7.

בהודעתה מצהירה סמסונג כי השימוש בתואם 'סירי' המזוהה עם מכשירי האייפון של אפל, יאפשר לבעלי דגם הגלקסי 8 להזמין אוכל או כל שירות אחר, מבלי לעשות שימוש באפליקציה כלשהי, אלא בפשטות לדבר ולבקש משירות הבינה המלאכותית של הטלפון. 

החברה אף הודיעה כי השירות יהיה זמין במכשירים אלקטרוניים נוספים פרי ייצורה של סמסונג, כמו למשל מקררים, אולם לא הסבירה כיצד הדבר יתאפשר. 

החברה סירבה להגיב לשאלה מה בדיוק יוכל השירות המדובר לעשות. היא צפויה להסיר את הלוט ממכשיר הדגל החדש לקראת אביב 2017, כשם שעשתה עד כה. היקף מכירות מכשיר הגלקסי S8 יהיה קריטי עבור הליך ההתאוששות של ענף המובייל של החברה, אשר הרווח הרבעוני שלה נפגע אנושות אחרי פרשת הריקול של מכשירי הגלקסי נוט 7.

סמסונג מעריכה כי הפסדיה בגין התחממות והתפוצצות המכשירים עמדו על סך 5.3 מיליארד דולר. בחודש שעבר נאלצה החברה להודות כי עדיין אינה יודעת מה הוביל להתלקחות המכשירים.

 

באוקטובר רכשה סמסונג את  Viv Labs, אותו הסטארט-אפ שפיתח את סירי עבור אפל. עד כה השתמשה החברה בשירותי הקול שנקראים S VOICE, העוזרת הקולית של מכשירי הסמסונג, שלא הצטיינו במשיכת לקוחות והשירות נותר לא מנוצל.

מקור אמר כי השינוי הגדול בין שירות הסיוע הדיגיטלי הנוכחי ל"פלטפורמת הבינה המלאכותית הפתוחה" הוא דווקא האפשרויות שיעמדו בפני הצדדים השלישיים, אשר יוכלו לספק שירותים נוספים. "כיום, השירות המותקן בסמארטפונים שלנו אינו מאפשר הזמנת פיצה או קפה, אבל כן מאפשר התקנת אפליקציות המפותחות על ידי צדדים שלישיים", נאמר בהודעה של סמסונג. "אבל בקרוב כבר לא נזדקק לשירותי הצדדים השלישיים, והמכשיר שלנו יספק לנו את השירותים בעצמו".