דרור הלוי בטור מצולם: "חרדים יקרים, ערכי החילוניים עדיפים"

"אנחנו הישראלים החופשיים מכבדים מסורת וכל אדם מאמין, אבל לכם כחברה חרדית אין מה להציע. לכן אתם פונים לשימוש בפחד וכפייה וסותמים לציבור שלכם את האוזניים, לבל יבין שיש אלטרנטיבה טובה יותר"

דרור הלוי / צילום: תומר שלום
דרור הלוי / צילום: תומר שלום

"חרדים יקרים, המאבק בינינו אינו טכני - הוא לא על מרכולים בשבת, גם לא על אמונה, הוא על ערכים, והערכים שלנו עדיפים. לא מאמינים? תנסו. רוב האנשים כשניתנת להם בחירה מבחינים מהו המקום החשוך ומהו המקום המואר". כך טוען יזם הנדל"ן דרור הלוי בטור וידיאו המתפרסם בגלובס TV. 

הלוי אומר בטור עוד: "אנחנו, החילוניים החופשיים, מכבדים מסורת וכל אדם מאמין, אבל כחברה אין לכם מה להציע לכן אתם פונים לשימוש בפחד וכפייה. לציבור שלכם אתם מכסים את העיניים, סותמים לו את האוזניים, לבל יבין שיש אלטרנטיבה. במפלגות שמייצגות אתכם יש מיונים שמבחינים בין רוסי למרוקאי, בין גבר לאישה, זה קורה גם במוסדות החינוך שלכם, אפילו לילדים קטנים.

"אדם צריך לפרנס את משפחתו ככל יכולתו - בשבילנו זה ערך אמיתי, בשבילכם - לא. אדם הגון צריך להגן על המדינה שלו מול האויב, ולא לשלוח את שכנו למות בשבילו - כך אנו נוהגים. אתם לא. אנחנו מאמינים בסובלנות, בשוויון זכויות והזדמנויות לרפורמים, לקהילה הגאה. אנחנו מאמינים בזכות של כל אדם לבחור, אתם מדכאים אותה.

"אנחנו מאמינים בציונות, שבונה בישראל חברה מתקדמת. אתם רוצים לשמור את הגולה. אנחנו בוחרים בדמוקרטיה כביטוי לדרך חיים. בשבילכם זה אילוץ שצריך לכופף בכל הזדמנות. אנחנו בעד מחקר ופיתוח, בעד מדע, בעד אהבה חופשית, אנחנו אוהבים ספורט, אנחנו שמחים על יצירה, על ריקוד יפה, על ציור על שירה, כן גם של נשים. אתם לא.

"למה כמעט אין רופאים חרדים? אתם לא צריכים רפואה? אם זה דורש לימוד ומגע עם אחרים, אז לא חשוב להציל חיים? חשוב להבין: אין ערכים בלי בחירה, אין בחירה בלי יכולת לשאול, ללמוד ולהכיר את האלטרנטיבה. במובן הזה, רבים מדי אצלכם חיים את ההרגל והמנגנון שמוצגים כערך, אבל הרבה פעמים זה לא אמונה אמיתית, אלא מנגנונים ענקיים של אלפי עסקנים שחיים על חשבון משלם המסים.

"הערכים שלנו עדיפים, כי הם מיצגים את הטוב שבאדם, את האחריות לקהילה ולמדינה. הם טובים גם לכם, הם עדיפים כי בחרנו בהם באופן חופשי. אנחנו באמת מאמינים בהם, לכן נילחם עליהם. אנחנו מכבדים אתכם, לכם ולנו יש שותפות., כדי לקיים אותה חשוב לשים בצד את הפוליטקלי קורקט ולהגיד את האמת.

■ הכותב הוא בעל השליטה בחברת הנדל"ן העיר החדשה