תאילנד מזווית אחרת: אטרקציות למיטיבי לכת

רכיבה על אופניים בג'ונגל פראי, טיפול והכנת אוכל לפילים, סדנאות ייחודיות לאיזון הגוף והנפש וריזורט מפנק עם לימודי קולינריה ■ מבנגקוק ועד צ'אנג מיי - תאילנד שופעת פעילויות ועניין למבקרים בה

שמורת הפילים בצפון תאילנד / צילום: גיא יחיאלי
שמורת הפילים בצפון תאילנד / צילום: גיא יחיאלי

אין צורך להכביר במילים על תאילנד כיעד אקזוטי מושלם לחופשה עבור מיליוני תיירים מרחבי העולם. אולם, ישנן דרכים אחרות ופחות מוכרות לתור את המדינה היפה הזו. לפניכם כמה המלצות לתאילנד מזווית אחרת:

רכיבה על אופניים בג'ונגל בבנגקוק

חוויה מיוחדת בבנגקוק היא טיול אופניים ייחודי, במסלול אטרקטיבי בתוך ג'ונגל טרופי ירוק, המצוי מעברו השני של נהר הצ'או פראיה. המקום אשר קרוי בפי המקומיים Bang Kra Jao, שומר לאורך השנים על צביונו המיוחד, כפי שהוא, ללא פיתוח, כשהדרך היחידה להגיע אליו היא אך ורק באמצעות סירות. מדובר בפנינת טבע של ממש בתוך בנגקוק.

את האופניים והציוד לטיול במקום תקבלו ליד הרובע הסיני של העיר, ומשם חוצים בסירה את הנהר, בלוויית עם שני מדריכים. הרכיבה עוברת בחלקה הגדול בתוך צמחיה עבותה, במבוך של מסלולים צרים בין אפיקי נחלים, כפרים קטנים, מקדשים, וכן בשוק המרכזי והאותנטי (הפתוח רק בסופי שבוע).

חרף העובדה כי מדובר במסלול מאתגר, בשל היותו של הנתיב צר מאד ומתעקל באופן חד, הרכיבה היא בשטח מישורי, מתאימה לכל בני המשפחה ומהנה במיוחד. טיול כזה, הנמשך חצי יום, וכולל 25 ק"מ של רכיבה, מאפשר לראות פן אחר, שונה ובלתי-מוכר של בנגקוק, ואת אורח החיים המסורתי של המשפחות המתגוררות במקום מאות שנים. מי שכבר מיצה את האתרים המוכרים והידועים של העיר, כגון ארמון המלך, המקדשים, השוק הצף וכדומה, וכן את השופינג במרכזי הקניות הגדולים, בהחלט מוזמן להכיר מקום יוצא-דופן זה דרך רכיבה על אופניים.

www.spiceroads.com

סדנאות בישול בצ'אנג מאי

אחד הריזורטים היפים בצ'אנג מאי, בירת הצפון, הוא Siripanna Villa Resort & Spa, המצוי במרחק נסיעה קצר של כ-10 דקות בלבד, בטוק-טוק או במונית, ממרכז העיר, מהאזור התוסס וההומה של שוק הלילה בצ'אנג מאי. מלון סיריפאנה, שנבחר בשנת 2014 ע"י TripAdvisor' Travelers' כאחד מ-25 בתי המלון הטובים בתאילנד, משתרע על שטח גדול, טובל בירוק, עם 1,000 מינים של צמחים טרופיים ופרחים, ומשרה אווירה נינוחה, רומנטית ושלווה. אידיאלי לזוגות בירח דבש המבקרים בצפון תאילנד. בתחומו של המלון נמצאים שדות אורז טובלים במים, והאורחים מוזמנים להתנסות בחוויה מיוחדת של שתילת אורז בשדות אלה, או קטיפת פירות בבוסתן עצי הפרי של סיריפאנה. כמו כן, ניתן להשתתף בסדנאות בישול המתקיימות במקום, ולרכוש כישורים קולינאריים תאילנדים בהדרכת השפים של המלון, שאחראים למאכלים הנפלאים ולארוחות הגורמה להם זוכים האורחים.

סיריפאנה מציע 104 חדרים, כשהיפים בהם הן הוילות המפוארות סביב הבריכה המרכזית. הספא טבעי (פאנה ספא) ומעניק טיפולים ייחודיים עם שמנים וצמחים, על בסיס תרבות הלאנה העתיקה, עם 9 תוכניות שונות. צוות המלון ידידותי ואדיב במיוחד, ועושה כל שביכולתו על-מנת להנעים את השהות במקום.

www.siripanna.com

טיפול בפילים בסביבתם הטבעית

שמורת הפילים (Lanna Kingdom Elephant Sanctuary), אף היא בצפון, מצויה במרחק של כ-40 דקות נסיעה מצ'אנג מאי. זהו אתר ייחודי בו נמצאים הפילים בסביבתם הטבעית, במרחבים ירוקים. הם מטופלים במסירות, וזוכים ליחס של כבוד, חום ואהבה. להבדיל ממקומות אחרים בתאילנד, בהם צופים במופעי ראווה של פילים מאולפים, או רוכבים עליהם, כאן אסור לרכב על הפילים בגלל הנזק הנגרם לעמוד השדרה שלהם. למעשה כל פיל המגיע לשמורה זו ניצל מגורל אכזר.

כיום חיים בשמורה 3 פילים אסיאתיים,- זכר בן 50, נקבה בת 25, ופילונת בת שנתיים - ועד סוף השנה צפוי מספרם לגדול ל-5. בביקור בשמורה המבקרים נוטלים חלק בטיפול בפילים, לאחר שהם מקבלים בגדים מיוחדים לשם כך. האורחים קוצרים בשדה צמחים ירוקים אשר אהובים על הפילים, מכינים להם אוכל מיוחד מחומרי גלם שמקבלים במקום, מאכילים אותם בידיים בבננות ובאוכל שהוכן, רוחצים יחד עימם בבריכות מים טבעיות ( רק האמיצים שבין האורחים), מברישים אותם, וכמובן זוכים ללטף ולחבק את הפילים, ולהצטלם איתם. הפילים מאד ידידותיים, ומדובר בחוויה של ממש המומלצת בחום. הזמנת מקום מראש כוללת גם הסעה מבית המלון בצ'אנג-מאי, קניית אוכל מיוחד בשוק לפני ההגעה, וכן ארוחה במקום בתום הפעילות. כדאי מאד להיעזר בשירותיהם של המדריכים המקומיים החביבים מארגון TakeMeTour, המונה למעלה מ-500 מדריכים, אשר פעילים ב-40 ערים ברחבי תאילנד, ומסייעים בסיורים יומיים ובפעילויות השונות, כמו למשל הביקור בשמורה (פרטים נוספים באתר www.takemetour.com).

www.lannakingdomelephantsanctuary.com

סיור על גבי סאגווי בעיר העתיקה

אין דרך מהנה יותר לסיור ברחובותיה של העיר העתיקה בצ'אנג מאי מאשר על גבי סאגווי. זהו אמצעי תחבורה נפלא ומהנה לחרוש עימו את העיר, ולעבור בין נקודות העניין הבולטות, מבלי להתאמץ יתר על המידה, ולהישאר רעננים, במיוחד בחום הידוע של תאילנד.

חברת סאגווי גיבון (SegwayGibbon.com) מציעה סיורים יומיים, בסאגווי אישי, בלוויית מדריך צמוד ברחבי העיר העתיקה, בין המקדשים, השווקים, הסמטאות הצרות ונקודות העניין המרכזיות. הסיור נמשך כשעתיים, וכולל גם הפסקה לקפה ומאפה, וכן תמונות למזכרת, ועלותו 1999 באט תאילנדי (פחות מ-200 שקל) . גם אלה שטרם רכבו על סאגווי ילמדו בנקל את האופן הפשוט של הרכיבה, לאחר הדרכה קצרה של מספר דקות (לפני היציאה לסיור). המחיר שווה בהחלט, והחוויה מומלצת.

 כרכרות הסוסים בעיר למפאנג / צילום: גיא יחיאלי
  כרכרות הסוסים בעיר למפאנג / צילום: גיא יחיאלי


מרגוע ושלווה בחוות בריאות

מקום קלאסי להתנתקות מחיי היומיום הוא חוות הבריאות Tao Garden Health & Spa, הנמצאת מרחק נסיעה של כ-40 דקות מזרחית מצ'אנג מאי, לכיוון צ'אנג ראי. אתר הנופש והספא טאו גרדן הוא מרכז לטיפולים פיזיים, רגשיים ורוחניים המבוססים על תורת הטאואיזם, ושוכן במקום ציורי ופסטורלי, עם 2,000 עצים מוריקים, 20,000 פרחים, תעלות מים, ציפורים ופרפרים. המקום אידיאלי לאלה המעוניינים ברוחניות, במיסטיקה וברפואה הוליסטית. הוא מציע מגוון רחב של טיפולים מזרחיים ומערביים, וכן מכון כושר, בריכת שחיה ובקתות מדיטציה. ישנם אורחים המגיעים למקום לפרק-זמן של שבוע ויותר, אולם גם אם עורכים ביקור של יום אחד בלבד, אפשר להתנסות בשיעור מדיטציה, לבחור טיפול או עיסוי ממגוון הטיפולים המוצעים, כגון עיסוי בטן ייחודי בספא הנפלא, שתכליתו לנקות את הקיבה.

האורחים בטאו גרדן יכולים גם ליהנות ממאכלים אורגניים של המטבח התאילנדי והמטבח הסיני, ממשקאות בריאות, וכן מסעודות צמחוניות וטבעוניות בחדר האוכל המרכזי והפתוח, הממוקם בטבורן של בריכות נוי עם נופרים וצמחי מים. גן עדן של ממש למחפשי השלווה והמרגוע, ולחידוש הגוף והנפש.

חוות הבריאות והספא טאו גרדן / צילום: גיא יחיאלי
 חוות הבריאות והספא טאו גרדן / צילום: גיא יחיאלי


סדנאות במרכז הרוחני - אגאמה

האי קופנגן קנה את תהילתו בעיקר הודות למסיבות הפול-מון הידועות המתקיימות בו, והוא מצטייר כמקום של אקשן, ופעילות תוססת של צעירים וצעירות. דווקא במקום זה, נמצא מרכז רוחני גדול - אגאמה (Agama), הממוקם באזור סריטאנו, בחלק המערבי של האי. במרכז אגאמה מתקיימת פעילות ענפה, המושכת אליה אנשים רוחניים מכל רחבי העולם, ביניהם גם ישראליים רבים המחפשים איזון ומרגוע לגוף ולנפש. במקום ניתן ללמוד יוגה, הילינג, מדיטציה, טאנטרה, וכיוצא בזה - החל מסדנאות למתחילים ועד לקורסים מתקדמים וארוכים ביוגה הכוללים 40 שלבים. תוכלו גם לבקר במסעדת יוגי קפה, בה מוגשת ארוחות בוקר, המבוססת על אוכל טבעוני ברובו. ניתן גם להתנסות בשיעור טאנטרה למתחילים, הכולל שיתוף ברגשות לאחר ביצוע משימות עם זרים (חברי המרכז), כגון התבוננות ישירה וארוכה אחד בעיני השני, חיבוקים, הצמדת ראשים וכו'. למרות החששות לפני התרגול תופתעו לגלות את הקרבה והאינטימיות הנוצרת תוך פרק-זמן קצר, וזו בהחלט התנסות במשהו חדש ובלתי-מוכר.
www.agama-asia.com


 הכותב היה אורח של לשכת התיירות התאילנדית TAT בישראל