אתרי הסקי הבולטים בפירנאים הספרדיים

ישראלים רבים מגיעים לפירנאים הספרדים מדי קיץ, אולם גם בעונת הסקי יש לאזור מה להציע: 11 אתרי סקי שטרם התגלו ע"י ההמונים וממוקמים בנוף פראי וטבעי

שלג באתר הסקי בעיירה Tavascan (Salard?)  / צילום: Marc Gasch
שלג באתר הסקי בעיירה Tavascan (Salard?) / צילום: Marc Gasch

לא רק אוסטריה, צרפת, איטליה ושוויץ. הרי הפירנאים בספרד הם לוקיישן מעניין ולא כל כך מוכר עבור חובבי הסקי הישראלים. לא פחות מ-11 אתרי סקי מנקדים את שרשרת הרי הפירנאים, המשתרעת על פני 450 ק"מ וגובלת בפירנאים של צרפת וגם באלה של הנסיכות הקטנטנה אנדורה.

בצד הספרדי, מדובר במצטבר ב-242 מסלולי סקי, 77 מעליות עם יכולת שינוע של 110,844 איש בשעה, כ-30 אלף מקומות לינה ברמות שונות ושאר פסיליטיז שאינם נופלים מרמתם של אלה מן העבר השני, בפירנאים הצרפתיים.

הפירנאים בקטלוניה, המרוחקים כשעתיים וחצי-שלוש נסיעה ברכב מברצלונה, הפכו בשנים האחרונות לאתר הממגנט אליו ישראלים רבים. על פי נתוני לשכת התיירות של קטלוניה, הישראלים מדורגים במקום השני אחרי התיירים הצרפתים המבקרים בפירנאים הספרדיים. ובצדק. מרבדים ירוקים, הרים מחודדים, אין ספור פלגי מים, כנסיות עתיקות, כפרים נידחים והרבה יופי פראי-בראשיתי, הניבט מכל עבר - כזה שמצריך הצטיידות במטען סלולרי נייד לאור כמות הסלפי המתבקשת בו - הופכים את הפירנאים למוקד משיכה. אולם, זוהי תמונת המצב בקיץ. ומה בחורף? היהלום נותר גולמי וטרם לוטש על ידי המוני גולשי סקי ישראלים, הפוקדים בהמוניהם אתרי סקי ביעדים כמו אוסטריה, צרפת, איטליה ובולגריה.

Port Ainé אתר הסקי / צילום: Grup FGC

בסביבות ליידה, הנחשבת ל"עיר הבירה" של הפירנאים הקטלוניים, יש 11 אתרי סקי עם מסלולי גלישה המתחלקים לשני סגנונות: נורדי ואלפיני. הנה כמה מהבולטים בהם:

Baqueira Beret

 האתר, החוגג בימים אלה 52 שנות פעילות, נחשב לאתר סקי הגדול ביותר בספרד. הוא ממוקם בהר-עמק ואל דה ארן היפיפה, מוקף בפסגות הרים ובכנסיות רומנסקיות שהוכרזו ע"י אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית. אתר הסקי משתרע על שטח של 2,166 דונם מתוכם 155 ק"מ של מסלולים, בהם 104 ק"מ של מסלולים אלפיניים ו-7 קילומטרים המאפשרים לתרגל סקי נורדי. כמו כן יש בנמצא, פארק סקי גדול ואצטדיון "סללום" לחובבי הסנובורד. 60,144 גולשים יכולים להתארח כאן בעת ובעונה אחת באתר זה.

www.baqueira.es

אתר הסקי Baqueira Beret  / צילום: Marc Gasch
 אתר הסקי Baqueira Beret / צילום: Marc Gasch

La Molina

אתר הסקי, השוכן באזור Cerdanya , נחשב לוותיק ביותר - הוא נוסד בשנת 1943. באתר כ-61 מסלולי סקי אלפינים המשתרעים על פני כ-67 ק"מ. לצד מסלולי הגלישה המתאימים לגולשים ברמות שונות, כולל כאלה בתחילת הדרך, תמצאו באתר פארק שלג עם הרמפה הגדולה ביותר בפירנאים ומתקן "סללום" טכנולוגי. כזה שכולל מצלמות, מסכים והדמיות המאפשרים לגולשים מתחילים להרגיש בדיוק כמו המקצוענים.

www.lamolina.cat

סנובורד באתר הסקי Baqueira Beret  / צילום: Marc Gasch
 סנובורד באתר הסקי Baqueira Beret / צילום: Marc Gasch

Sant Joan de l’Erm

האתר ממוקם אף הוא במחוז ליידה, בלב ליבו של פארק Alt Pirineu. הנוף הטבעי הפראי והמבודד הופך אותו לאתר בסגנון נורדי באמצע קטלוניה. למעשה, מדובר בפארק המשתרע על שטח עצום מוקף הרים עם הפסגות הגבוהות ביותר בקטלוניה של למעלה מ-3,100 מטרים. המסלולים בגובה של 1,700 ועד 2,000 מטר עוברים בינות הרים ויערות ומכוסים עצי אשוח ואורן.

www.santjoandelerm.com