"ניצחון של קלינטון יקבע את מניות הפארמה ברמות הנמוכות"

יוסי לוי מנכ"ל, מור בית השקעות: בתרחיש נצחון של קלינטון תשואות האג"ח ימשיכו לזחול לכיוון 2%, והוודאות תחזור לשווקים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

בשווקים הפיננסים צמודים לערוצי החדשות הזרים, ואם לשאול את בכירי בתי ההשקעות, הרי שהיומנים שלהם עמוסים היום (ד') במיוחד והתגובה שלהם לתוצאות הבחירות בארה"ב עלולה להיות משמעותית לתשואות שלהם. "בתרחיש שקלינטון מנצחת הוודאות תחזור לשווקים, כל תרחיש אחר אנחנו עוברים למצב של חוסר ודאות שממנו ייגזרו הרבה החלטות", אומר הלילה ל"גלובס" יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות.

"בימים האחרונים ראינו איך השוק עובר מאופטימיות ועליות ככל שהסקרים תומכים בקלינטון למצב בו העליות מתמתנות כשהסקרים שוב מתנדנדים".

ההערכה של לוי היא שבמקרה שקלינטון תנצח את הבחירות בארה"ב, הרי שהדולר יתחזק, ותשואות האג"ח הממשלתי יחזרו לזחול לכיוון 2%. "למעשה אנחנו נראה המשכיות של מדיניות ממשל אובמה, והכדור יחזור למגרש של הפדרל ריזרב, שיעלה את הריבית כבר בדצמבר. בתרחיש ניצחון של טראמפ נראה את הדולר נחלש ואת תשואות האג"ח מזנקות ל-2.5%".

"הסקטור שיפגע משמעותית מניצחון של קלינטון יהיה סקטור הפארמה, אני מעריך שהירידות בסקטור הזה מתחילות למצות את עצמן, אבל ייקח זמן בתרחיש ניצחון של קלינטון שהסקטור יתאושש. סקטור שייהנה מניצחון של קלינטון יהיה סקטור הפיננסים וזאת בעיקר בשל העובדה שהעלאות ריבית טובות למערכת הבנקאית" מוסיף לוי.

"צריך לזכור", אומר לוי, "אם הסנאט והקונגרס יישרו קו עם הנשיא החדש, זה יעשה טוב לשווקים, ובתרחיש דמוקרטי בסנאט ובית הנבחרים עם ניצחון של קלינטון נראה עליות בשוק המניות, והשוק יתייצב ברמה גבוהה יותר. בתרחיש של ניצחון של טראמפ המצב עלול להסתבך - הוא יבקש להגדיל את הגירעון מה שיפגע בדולר, אבל יעשה טוב לסקטור התשתיות והתעשייה המקומית".