סודהסטרים: זינוק של 217% ברווח הרבעוני ל-15 מיליון דולר

מניית סודהסטרים רשמה בשנה האחרונה זינוק של 81%, ושווי השוק של החברה גדל ל-602 מיליון דולר

דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר

חברת סודהסטרים  , הפועלת בתחום של מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים, דיווחה היום על תוצאות חזקות ברבעון השלישי של 2016. הכנסות החברה גדלו ב-12.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2015, לרמה של 124.2 מיליון דולר - גבוה ב-9 מיליון דולר מצפי האנליסטים. מכירות מערכות ההגזה גדלו ב-23% והגיעו ל-788 אלף יחידות ברבעון, ומכירות מילויי הגז גדלו ב-9% והגיעו לרמה של 7.7 מיליון יחידות, שיא רבעוני של כל הזמנים.

הרווח התפעולי של סודהסטרים קפץ ברבעון ב-243% והסתכם ב-18.6 מיליון דולר, ושורת הרווח הנקי הצביעה על צמיחה של 217% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 14.9 מיליון דולר, 69 סנט למניה. תזרים המזומנים של סודהסטרים מפעילות שוטפת צמח ביותר מפי 2 ברבעון, ועמד על 30 מיליון דולר.

מניית סודהסטרים רשמה בשנה האחרונה זינוק של 81% ושווי השוק של החברה גדל ל-602 מיליון דולר. החברה מתמקדת בשנתיים האחרונות בעיקר בשוק המים המוגזים, והיא עברה שינוי ארגוני, על רקע קשיים שבהם נתקלה בשוק המשקאות הממותקים.

הנהלת החברה מעריכה כי מכירות החברה ב-2016 צפויות לגדול ב-12%-13% לעומת צפי קודם לגידול "חד-ספרתי גבוה" במכירות, והרווח התפעולי צפוי להתרחב ב-120%. ב-2015 הסתכמו הכנסות החברה ב-413 מיליון דולר.

"שיא ברווח התפעולי"

מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום, ציין כי "הרבעון השלישי המשיך את הצמיחה הדו-ספרתית במכירות, ביחד עם שיא של כל הזמנים ברווח התפעולי. מנועי הצמיחה שלנו היו מכירות מכשירי ההגזה, שגדלו ב-23% בהשוואה לרבעון המקביל, ומכירות מילויי גז שהסתכמו ב-7.7 מיליון יחידות, שיא רבעוני של כל הזמנים. המיצוב החדש של סודהסטרים כמותג מים מוגזים ביחד עם יישום יעיל של התוכנית השיווקית, האיצו את המכירות בכל אחד מאזורי הפעילות הגיאוגרפיים, ובמיוחד בגרמניה, ביפן, באוסטרליה, במדינות סקנדינביה, בארצות הברית, בקנדה ובישראל, שממשיכה לצמוח בקצב דו-ספרתי".

בירנבאום הוסיף: "צמיחת המכירות ברבעון השלישי הושגה במקביל לעלייה ניכרת ברווחיות ובתזרים המזומנים, כתוצאה מאיחוד מערך הייצור, ההפצה והלוגיסטיקה, וייעול מבנה ההוצאות שנושאים פרי. כיום אנו מעסיקים כ-2,000 עובדים בדרום הארץ. עומדות בפנינו הזדמנויות רבות לצמיחה נוספת".