עו"ד תמי פירון: "דיור ללא תשתיות תחבורה - אבסורד"

עו"ד פירון, ראש מחלקת תשתיות ונדל"ן במשרד מ. פירון, בוועידת התחבורה, התשתיות והנדל"ן: "אין תחליף לפרויקטי תשתית משותפים לממשלה ולמגזר הפרטי"

אביגדור יצחקי. "תמ"א 38 היא הדבר היחיד שאנו לא ברורים מספיק לגביו"
אביגדור יצחקי. "תמ"א 38 היא הדבר היחיד שאנו לא ברורים מספיק לגביו"

"בעוד שבנדל"ן אנו מתקדמים, בתשתיות ובתחבורה אנחנו בהחלט משתרכים הרחק מאחור, והקשר בין נדל"ן לתשתיות הוא עמוק ואינהרנטי" - כך אמרה הבוקר עו"ד תמי פירון, ראש מחלקת תשתיות ונדל"ן במשרד מ. פירון. לדבריה, "אנו לא מספיק משקיעים בכבישים, בתחבורה הציבורית. רק בימים האחרונים פורסם דו"ח מבקר המדינה הקובע שהמדינה נכשלה בפיתוח התחבורה".

עו"ד פירון הזכירה כי רק לאחרונה "ראש מטה הדיור במשרד האוצר, מר אביגדור יצחקי הכריז שיש להקים דירות גם ללא תשתיות וכבישים. זה אבסורד ואם לא נפתור את כל הבעיות האלה, לא נצליח לקדם את הדירות. הסקטור הציבורי לבד לא יוכל לקדם את התחומים האלה.

"הסקטור הפרטי בשיתוף עם הגופים המממנים - יודע לעשות את זה כשהוא נכנס אליהם. ולראייה, הסקטור הפרטי חולל מהפכה בהרבה תחומים אליהם נכנס כמו: תקשורת, אקדמיה, אנרגיה מתחדשת, תעופה. ראו לדוגמא את מנהרות הכרמל, כביש 6, כביש 431, מעונות סטודנטים, דיור להשכרה ואפילו ב"קודש הקודשים"- צבא וביטחון - שירותי האכלה לחיילים בעיר הבה"דים, ואלו דוגמאות בלבד. אז נכון, לפעמים לא די בסקטור הפרטי, ישנם תחומים בהם נדרש תקציב ציבורי. אבל גם הוא כשלעצמו לא מספיק, ולכן הפתרון הוא במודלים המשלבים בין שני הסקטורים".

פירון דיברה בוועידת התחבורה, התשתיות והנדל"ן של "הארץ", בשיתוף משרד מ. פירון וארנסט אנד יאנג.