מי הגיע לערב הגאלה של המרכז לטניס בישראל?

וגם: מי השתתף באירועי Poalim Startup Week של בנק הפועלים?

טלי משולם ריקליס ואיאן ורותי פרומן / צילום: אפי שמח
טלי משולם ריקליס ואיאן ורותי פרומן / צילום: אפי שמח

40 שנים על המגרש

מי תרמו מזמנם בערב הגאלה של הספורט הלבן?

בסוף השבוע חגג המרכז לטניס בישראל 40 שנה להקמתו באולם האירועים טראסק בנמל תל-אביב, שם התקיים ערב גאלה חגיגי. מאחר שהמרכז פועל לא רק לקידום הספורט הלבן אלא גם להעצמת ילדים ונוער, באירוע הועמד יעד לגיוס 1,000 מלגות עבור ילדים באזורי הפריפריה.

במארחים, באורחים ובתורמים חברי פורום הידידים נצפו בין היתר: ארי שטרסברג, מנכ"ל המרכז לטניס בישראל; גיא ידלין, יו"ר פורום הידידים; ד"ר איאן פרומן, יזם המרכז ורעייתו רותי; ד"ר ענת ואליעזר שקדי, לשעבר מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל-על; זוהר ורונן בראל, יו"ר ארנסט אנד יאנג; רן שחם, מבעלי בית ההשקעות אלטשולר-שחם; שרון ומודי כידון, מבעלי גיתם BBDO; ואנשי העסקים לוני הרציקוביץ; יודפת הראל בוכריס ופנחס בוכריס; רמי ועדינה לוי; משולם וטלי ריקליס; קלוד ברייטמן; ג'ורג ואייסר חורש, ורד פישביין, שהמרכז פועל להנצחת בעלה צחי פישביין; ואחרים.

טלי משולם ריקליס ואיאן ורותי פרומן / צילום: אפי שמח
 טלי משולם ריקליס ואיאן ורותי פרומן / צילום: אפי שמח

פוגשים מציאות

בנק הפועלים פותח שבוע

אמש (א') פתח בנק הפועלים בבית השמחות בתל-אביב את אירועי Poalim Startup Week.

הרעיון: עסקינן בשבוע שכולו בסימן נטוורקינג, הנערך ביוזמת חטיבת החדשנות בבנק ובשיתוף אמזון ישראל, בו יפגשו יזמי היי-טק, סטארט-אפיסטים, מפתחים, משקיעים, ראשי קרנות הון סיכון ובכירים, במטרה ליצור שיתופי-פעולה וידע. פטריסיה פלוריסי, בכירה ב-EMC, העבירה במקום מצגת, כשמיד אחריה המשתתפים נהנו מהופעה של להקת ג'יין בורדו.

יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, אמר באירוע הפתיחה כי "תהליך הפינטק נועד ליצור תרבות שטוחה ופתוחה, והוא משתלב באסטרטגיה המתבססת על 'תרבות מאפשרת', הנשענת על פתיחות, הקשבה, גיבוי ללקיחת סיכונים ואחריות".

אריק פינטו, מנכ"ל הבנק, הבהיר כי "הטכנולוגיה לא תחליף את הבנקאי האישי, אשר ימלא תפקיד משמעותי יותר בתחומי הייעוץ הפיננסי והפנסיוני. הטכנולוגיה תאפשר לחסוך משאבים, אבל לממשק הפיזי עדיין יהיה מקום קריטי".

מחר (ג') ייערך במסגרת זו המפגש "חדשנות כמנוע צמיחה", בהשתתפות "גלובס", אותו ינחה חגי גולן, העורך הראשי.

במפגש זה יתארחו: אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, ממונה על חטיבת החדשנות בבנק; עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; רון אילון, מנכ"ל YES ; זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה והראל יפהר, מנכ"ל אמזון AWS ישראל.

כוכבא פינטו סרוסי ןיפהר / צילום:סיון פרג'
 כוכבא פינטו סרוסי ןיפהר / צילום:סיון פרג'

הזמנה לפגישה עם שיב מאליק

העיתונאי שיב מאליק יהיה אורח ועידת ישראל לעסקים 2016

שיב מאליק ייקח חלק בוועידת ישראל לעסקים במושב מליאה מיוחד שיעסוק בתנודות במאזן הכוחות הגלובלי. מאליק, עיתונאי חוקר בעיתון הגרדיאן, הוא בעל ניסיון בתחום העיתונות החוקרת וכתב עבור מגזינים שונים. בשנים שלאחר מתקפת הטרור שהתרחשה בלונדון ב-7 ביולי 2005, שבה נהרגו עשרות אזרחים, התמקד מאליק בכתיבתו בתנועת הג'יהאד הבריטית, ביצע תחקירים עבור ה-BBC בהם תחקיר על מנהיג המתקפה, מוחמד סידיק חאן, תחת הכותרת "אחי המחבל".

מאליק היה מעורב במאבק משפטי תקדימי עם משטרת מנצ'סטר, שמטרתו הייתה להגן על המקורות העיתונאיים שלו בכתבות על טרור. הוא משמש כמייסד משותף של צוות החשיבה Intergenerational Foundation, המחפש פתרונות לחוסר השוויון הכלכלי בין בני קבוצות גיל שונות בחברה.

ועידת ישראל לעסקים 2016 תיפתח ב-10 בדצמבר, ותארח בכירים בינלאומיים מתחומי הכלכלה והעסקים וכן מקבלי החלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה בישראל.

לידיעת הסוקרים

דליה נרקיס, יו"רית מנפאואר לשעבר, צועדת עם הזמן

את חגיגות ה-60 להיווסדו חגג משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון עם אורחיו ביום עיון שהיה גם סוג של מסיבת בוקר על גג המשרד בתל-אביב.

עו"ד רחל הררי-ליפשיץ, שותפה ומנהלת מחלקת דיני עבודה במשרד, ועו"ד נעמה בביש, שהצטרפה כשותפה למחלקה, ניהלו את החגיגה.

במשתתפי יום העיון הייתה גם דליה נרקיס, לשעבר מנהלת אזור מדינות אגן הים התיכון בקבוצת מנפאואר העולמית ויו"רית קבוצת מנפאואר ישראל. נרקיס סיפרה לנוכחים כיצד התקשתה לשכור דירה באמסטרדם באמצעות אתר Airbnb משום שהמשכירים לא מצאו לגביה מידע כשוכרת באתר. הבעיה נפתרה רק טלפונית.

אינצידנט זה הוכיח לנרקיס כי שיטות הפרנסה השתנו, ובנוסף הזכיר את חשיבות המיתוג והנוכחות ברשת.

עוד באירוע, התייחסה נרקיס לכישלון הסקרים בבחירות לנשיאות ארה"ב ואמרה כי "הסוקרים השתמשו בכלים של פעם - זה לא עובד יותר. השיח ברשת הוא זה שקבע את הטון וזה בכלל לא משנה באיזה אמצעים של אוכלוסיות מדגם בוצעו".

הררי ליפשיץ הזכירה למשתתפים כי אין ברירה ו-"מעסיקים חייבים להתעורר, להכיר את מאפייני התקופה ולדעת להתאים את שיטות העבודה ואת מערכת יחסי העבודה לעידן החדש ולדיני העבודה החברתיים-מודרניים".

עוד הרימו כוסית, חגגו, השכילו והשתתפו: ניר גולדן, מנהל משאבי אנוש בקבוצת שלמה אחזקות; דבורה מקסיק, סמנכ"לית משאבי אנוש, קבוצת שטראוס; שאול גלעד, סמנכ"ל כספים באירונאוטקיס; עינת אבשך, סמנ"כלית משאבי אנוש בוויסוצקי; אייל כהן, ראש תחום משאבי אנוש בפלייטק; שימרית אליפז-אריה, סמנכ"לית משאבי אנוש ביוניון מוטורס-טיוטה; אשר פוגלר, סמנכ"ל משאבי אנוש בתדהר; עידית ארד, מנהלת המחלקה המשפטית בוויבר; ואחרים.

נרקיס הררי - ליפשיץ ואבשך/ צילום: עמית פולק מטלון
 נרקיס הררי - ליפשיץ ואבשך/ צילום: עמית פולק מטלון

הדוגמה של טראמפ

מדוע הוזמן נשיא ארה"ב הנכנס ליום עיון באוניברסיטת תל-אביב?

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב ערכה ביום חמישי ערב עיון בנושא "ההשפעות צפויות של הצעת חוק חדלות פירעון לאור אירועי השנה האחרונה". היו אלה פרשיות דוגמת קריסת "אור נדל"ן" של ענבל אור וחברת "אדמה" של אורן קובי, שהיוו הזדמנות להעלות את הנושא החם על המוקד.

בערב, שהתקיים בשיתוף משרד יהודה רוה ושות', הנחה עו"ד חגי אולמן, ראש מחלקת חדלות פירעון במשרד, רב-שיח בנושא הצעת החוק בנושא שמקדמת השרה איילת שקד. רוה סיפר כי "לקראת האירוע הזמנתי מומחה מארה"ב, אבל נאמר לי שהוא 'לא ממש' יוכל להגיע כי הוא בדיוק עסוק בהעברת השלטון. אולי שמעתם את שמו, דונלד ג'י טראמפ. האיש פשט רגל 6 פעמים. הוא רואיין בעבר ונשאל כיצד הוא מצליח להמשיך לגייס כסף ואיך מישהו עדיין מאמין למילה שלו, אחרי כל כך הרבה פשיטות רגל. בלי למצמץ הוא השיב: 'אנו פשוט לא פונים יותר לאנשים שמהם גייסנו בעבר'".

עוד השתתפו: השופט יורם דנציגר, שופט בית המשפט העליון; השופטת (בדימוס) ורדה אלשיך; פרופ' דוד האן, האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי; פרופ' רון חריס, דקאן הפקולטה למשפטים; פרופ' אהוד קמר, מנהל מרכז פישר באוניברסיטת תל-אביב; עו"ד שלמה נס; פרופ' יוסי גרוס; עו"ד ספי זינגר, ממחלקת ייעוץ וחקיקה (כלכלי-פיזקלי), במשרד המשפטים; ואחרים.

אולמן קמר רוה אלשיך ודנציגר / צילום: ישראל הדרי
 אולמן קמר רוה אלשיך ודנציגר / צילום: ישראל הדרי