הקרב על נינט: אדלר ישלם לזרמון חלק מרווחיו על קמפיין דלתא

כך קבע ביהמ"ש ■ מדובר בקמפיין שבו שימשה הזמרת נינט טייב כפרזנטורית של המותג דלתא כחלק ממהלך מיתוג מחדש - קמפיין שהפך למריבה בין שני המשרדים

נינט טייב לדלתא פיט/ צילום: יריב פיין וגיא כושי
נינט טייב לדלתא פיט/ צילום: יריב פיין וגיא כושי

משרד הפרסום אדלר-חומסקי יידרש לשלם חלק מרווחיו על קמפיין הפרסום של דלתא לפרסומאי אילון זרמון - כך קבעה היום (ג') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דפנה אבניאלי. מדובר בקמפיין שבו שימשה הזמרת נינט טייב כפרזנטורית של המותג דלתא כחלק ממהלך מיתוג מחדש - קמפיין שהפך למריבה בין שני המשרדים.

השופטת קבעה כי אמנם זרמון לא הצליח לגבש עבור דלתא קמפיין משביע-רצון, וזאת הייתה אחת הסיבות לעזיבת התקציב את משרדו, אך לבחירה הלא טריוויאלית בנינט לפרזנטורית - בחירה שנעשתה על-ידי זרמון - הייתה השפעה משמעותית למהלך המיתוג מחדש, ולכן הוא זכאי לפיצוי.

השופטת קבעה כי אדלר חומסקי יציג בפני זרמון את החשבונות הנוגעים לעמלות המדיה או כל רווח אחר שקשור לקמפיין כדי לגזור מהם את הפיצוי. השופטת אפשרה לצדדים להגיע לפיצוי מוסכם ביניהם תוך שלושים יום, מה שייתר את הצגת החשבוניות.

ראשיתה של הפרשה בשנת 2012, אז הגיש זרמון תביעה נגד אדלר-חומסקי, בטענה שזה "גנב קמפיין של דלתא עם נינט". על-פי התביעה, זרמון טיפל במשך כ-10 שנים בתקציב הפרסום של חברת ההלבשה התחתונה דלתא וגיבש עבור החברה אסטרטגיה קריאטיבית וקו פרסומי המבוסס על הפרזנטורית נינט טייב, שאמור היה "לחדש ולמרק" את המותג דלתא.

זרמון טען כי תהליך גיוסה של נינט היה מורכב ודרש מאמצים רבים מהמשרד, והיה אמור להיות "דיל ברייקר" בסיטואציה שבה היא אמורה לפרסם חברת הלבשה תחתונה.

"במשרד זרמון DDB", נכתב בתביעה, "הגו פתרונות לקשיים אלה ולאף לאחרים בהתקשרות בין הצדדים". עוד נטען כי לאחר מכן דלתא עזבה את משרד הפרסום ועברה לאדךר-חומסקי, ולטענת זרמון, אדלר-חומסקי עשה שימוש באסטרטגיה הקריאטיבית שנהגתה במשרדו במסגרת הקמפיין שעלה בעבור דלתא, ובהתאם לכך עליו לפצותו.

זרמון דרש בתביעה כי אדלר-חומסקי ימסור לו חשבונות בגין הרווחים שהפיקו בקמפיין בכיכובה של נינט. עוד נטען בתביעה כי זרמון אף אוים כי אם ינקוט הליכים משפטיים - ייגרם לו ולמשרד הפרסום שלו נזק, הוא יושמץ בריש-גלי, ועסקיו ייפגעו. 

אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, מסר בתגובה: "אנחנו מברכים על פסיקת בית המשפט, שקבע כי הקמפיין שלנו לדלתא מקורי. כמו כן, בית המשפט קבע כי דלתא עזבה את משרד זרמון משיקולים ענייניים ומקצועיים, וכי כל מהלך מעבר הלקוח למשרדנו, והקמפיין שיצא, נעשו כדין. אנו מצרים על כך שבית המשפט קבע כי מגיע למשרד זרמון פיצוי על הגשת שם של פרזנטור, ללא אריזה פרסומית, ללא רעיון מוביל וללא אסטרטגיה. אנחנו שוקלים את צעדינו בעניין". 

את זרמון ייצג עו"ד דיבון פרקש ממשרד צברי-פרקש ושות', ואת אדלר חומסקי ייצג עו"ד שמוליק קסוטו ממשרד קסוטו-נוף ושות'.