עדיין סטארט-אפ ניישן: 3 חברות גייסו היום 37 מיליון דולר

מתחילת השנה מדובר על סך גיוס של 4.4 מיליארד דולר, דומה לסך של כל 2015, וזה אומר ששנת 2016 תהיה שנת שיא של ההיי-טק הישראלי

חברות הטק הישראליות הצעירות ממשיכות לגייס, והיום נודע על 3 חברות שגייסו יחדיו 37 מיליון דולר. לפי בדיקת "גלובס", מתחילת השנה ועד כה החברות הישראליות גייסו 4.4 מיליארד דולר, דומה לסך של כל 2015 וזה אומר שהשנה הנוכחית, 2016, תהיה שנת שיא.

נתחיל בגיוס הכי גדול של היום, 16 מיליון דולר שזרמו לחשבון העו"ש של חברה שנקראת Logz.io. החברה השלימה מאז הקמתה בשלהי 2014 סך גיוס של 24 מיליון דולר. ומה היא עושה? Logz.io טוענת כי היא החברה היחידה שפיתחה פלטפורמה לניתוח לוגים (בעולם המחשבים, ניתוח לוגים נועד להבנה עמוקה יותר של מידע, בין היתר למטרות אבטחת מידע, התאמה לכללי רגולציה, איתור בעיות ועוד), וזאת על בסיס הקוד הפתוח ELK Stack. באוגוסט האחרון היא שדרגה את יכולותיה והשיקה פלטפורמה שנקראת Cognitive Insights המשלבת בין למידת מכונה ואינטראקציה אנושית לבין ניתוח לוגים.

ג'ים באום, שותף בקרן ההון סיכון OpenView (שלקחה חלק בגיוס הנוכחי) שמשמש במקביל כיו"ר חברת Dyn מעיד על יכולות הפתרון של החברה הישראלית: "צוות התפעול של הרשת הגלובלית של Dyn מסתמך על השירות של Logz.io מדי יום. חוויתי עד כמה Logz.io חיונית ליכולת שלנו להגיב במהירות למתקפות מניעת שירות מבוזרות (בעגה המקצועית DDoS) שחווינו לאחרונה ולהתמודד איתן. הטכנולוגיה של Logz.io סייעה לנו לבחון את המקור, היעד ואת הפרוטוקול ששימשו את התוקפים". הפתרון של Logz.io כבר משרת למעלה מאלף חברות ב-80 מדינות. לטענתה, במהלך השנה האחרונה היא הכפילה את הכנסותיה מדי רבעון.

הגיוס השני בגודלו הוא של SeaLights, שהזרימה כעת לקופתה 8 מיליון דולר אך הודיעה כעת לראשונה כי מאז הקמתה גייסה בסך 11 מיליון דולר. ומה SeaLights עושה? החברה פיתחה פלטפורמת ענן, לטענתה הראשונה מסוגה, לבדיקות איכות (QA) רציפות. לדבריה, בעוד שבדיקות איכות רציפות הפכו כבר מזמן לסטנדרט, החברות עדיין מתקשות להבין את רמת איכות הקוד לפני שהן משיקות את המוצר שלהן. SeaLights נולדה מתוך מטרה לפתור בעיה זו: מערכת QA של החברה מספקת אנליזת איכות על בסיס המידע שנאסף מכלל הכלים ובכך היא הופכת את האיכות לנתון בר מדידה שמפשט את תהליך השקת המוצר ולא מסכן אותו.

"אנחנו עדים לזינוק במהירות של השקת מוצר או גרסה שלו מאחת עד שתיים בשנה לעשרות עד מאות בחודש. וקצב זה מגדיל את אתגרי האיכות", אומר ערן שר, מנכ"ל ואחד משני מייסדי החברה. "יש צורך בבדיקות איכות שיעמדו בקצב הזה, הן במהירות והן באיכות. זהו אתגר שכל מנהל בדיקות, פיתוח או DevOps (שילוב של Developments (פיתוח) ו-Operations (תפעול), דהיינו אנשי IT) צריך לעמוד בו", אומר אלון אייזנמן, סמנכ"ל טכנולוגיה והמייסד השני.

הגיוס השלישי בגודלו והאחרון להיום הוא של חברת אבטחת הסייבר Siemplify שבתוך 9 חודשים השלימה 2 סבבי גיוס: הראשון, בפברואר האחרון, כשגייסה 4 מיליון דולר והשני והנוכחי, 10 מיליון דולר - קצב גיוס שכנראה מעיד על ההבטחה הטמונה בה.

Siemplify פיתחה מערכת שנקראת ThreatNexus שמנהלת ומנתחת איומי סייבר בזמן אמת, בין היתר על ידי הקטנת כמות ההתראות (כי לא פעם ההתראות מתבררות כהתראות שווא) וכך מקצרת משמעותית את משך הטיפול בכל אירוע. ביל וייברג, ממייסדי קרן ההון סיכון G20 (שלקחה חלק בגיוס הנוכחי), העיד על יכולות הפתרון של החברה: "לקוחות Siemplify הבהירו לנו כי מערכת ThreatNexus היא הכלי העיקרי שעליו מסתמכים צוותי אבטחת המידע שלהם. המערכת מייתרת את הצורך לדלג בין כלי אבטחה שונים, המנותקים זה מזה, כדי לחקור התקפות ולטפל בהן.