דיווחים: סנאפצ'אט תונפק לפי שווי של כ-25 מיליארד דולר

חברת סנאפ, מפעילת האפליקציה המצליחה, הגישה מסמכים לקראת IPO ■ שווי ההנפקה הצפוי - 25 מיליארד דולר, משקף מכפיל של כמעט 70 על ההכנסות החזויות

סנאפצ'ט / צילום: בלומברג
סנאפצ'ט / צילום: בלומברג

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים היום כי סנאפ - שידועה בציבור כמפעילת אפליקציית המדיה החברתית סנאפצ'אט - הגישה בחשאי מסמכים המעידים על כוונתה להנפיק את מניותיה לציבור בעתיד הקרוב, ייתכן שכבר בחודש מרץ 2017. השווי שלפיו תנפיק החברה יכול להגיע לכ-25 מיליארד דולר, סכום גבוה מאוד לעומת הערכת השווי האחרונה שניתנה לחברה - שעמדה על 16 מיליארד דולר. לפני 3 שנים בלבד, ניסתה פייסבוק לרכוש את החברה תמורת 3 מיליארד דולר - ונדחתה על הסף.

היישום שאותו מפעילה סנאפ מאפשר לאנשים לצלם או ליצור סרטי וידיאו קצרים באמצעות מכשירי הטלפון שלהם, ואז לצרף להם כותרות, שרבוטים או הערות משעשעות אחרות ולשלוח את "צילומי הבזק" האלה לידידים. אנשים יכולים גם לאסוף את צילומי הבזק שלהם ל"סיפורים" שמשמשים כיומן ויזואלי לתיאור היום שעבר עליהם. צילומי בזק וסיפורים לא נועדו לשמש כתיעוד שיישמר לצמיתות כמו פוסטים בפייסבוק, אלא כפיסות מידע ארעיות שמפסיקות להתקיים לאחר 24 שעות לכל היותר.

לאפליקציית סנאפצ'אט, נכון לספטמבר, היו 60 מיליון משתמשים יומיים בארה"ב וקנדה לבדן. מספר משתמשים היומיים ברחבי העולם נאמד במאות מיליונים. לאחרונה נכנסה סנאפ גם לשוק החומרה, והשיקה משקפיים חכמים המכילים מצלמה - אך מקור ההכנסה העיקרי שלה נותר, לפי ההערכות, פרסום ממוקד באפליקציה, המאפשרת למפרסמים גישה לפלח שוק מבוקש - צעירים בשנות ה-20 לחייהם. ההכנסות הצפויות של סנאפ בשנה הקרובה נאמדו בכ-360 מיליון דולר, נתון המשקף מכפיל הכנסות גבוה ביותר (כ-70) על סכום ההנפקה המשוער.

במרוצת פעילותה, גייסה החברה 3.3 מיליארד דולר מ-11 משקיעים פרטיים ומוסדיים, בהם ענקית המסחר המקוון עליבאבא.