הלמן אלדובי יוצא מתחום ניהול קרנות הנאמנות

בית ההשקעות מעביר את קרנות הניהול שלו לבית ההשקעות של קבוצת הביטוח והפיננסים איילון ■ ככל הידוע התמורה בעסקה תשולם להלמן אלדובי בעתיד, בתלות בתוצאות הקרנות

רמי דרור / צילום: תמר מצפי
רמי דרור / צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות הלמן אלדובי יוצא מתחום ניהול קרנות הנאמנות, ומעביר את קרנות הניהול שלו לבית ההשקעות של קבוצת הביטוח והפיננסים איילון - שמזה זמן רב נותן לקרנות אלה שירותי הוסטינג. ל"גלובס" נודע כי הלמן אלדובי, בניהול רמי דרור, מעביר לאיילון בית השקעות, בניהול נעם ברורמן, את חלק הארי של קרנות הנאמנות שבבעלותו, בהן מנוהלים נכסים בשווי כולל של כ-208 מיליון שקל. ככל הידוע התמורה בעסקה תשולם להלמן אלדובי בעתיד, בתלות בתוצאות הקרנות שיועברו עתה לאיילון.

כיום מנהל בית ההשקעות של איילון קרנות נאמנות שבבעלותו בהיקף של יותר מ-1.9 מיליארד שקל, כשבנוסף הוא נותן שירותי הוסטינג לקרנות נאמנות שמחזיקות בנכסים בשווי מצרפי של כ-1.1 מיליארד שקל. נציין כי בשוק קרנות הנאמנות מנוהלים נכסים בהיקף כולל של כ-214.4 מיליארד שקל. אגב, לברורמן ולדרור היסטוריה משותפת, השניים עבדו יחדיו בבית ההשקעות מגדל שוקי הון, אותו ניהל בעבר ברורמן.

ככל הידוע חלק לא מהותי בהיקף הנכסים שבקרנות הנאמנות של הלמן אלדובי יישאר בניהול בית ההשקעות, שייוותר בתחום זה כמפיץ קרנות זרות. בהקשר זה נזכיר כי לאחרונה הודיע הלמן אלדובי כי חבר לגוף הזר GAM "בדרך לשיתוף פעולה להפצת קרנות נאמנות (של החברה הזרה, ר' ש') באמצעות מערכת ההפצה הבנקאית בישראל". מהלמן אלדובי נמסר היום בתגובה כי "פעילות הקרנות המקומיות אינה מהותית בהיקפה. כפי שפורסם, בית ההשקעות החליט להתמקד בהפצת קרנות נאמנות זרות ובכלל זה שיתוף פעולה עם הקרנות של GAM העולמית ויבחן הזדמנויות עסקיות בתחום זה ככל שיהיו".

הופך לחברה ציבורית נסחרת

בית ההשקעות הלמן אלדובי נמצא בימים אלה בעיצומם של מהלכים להפיכתו לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה בת"א. עיקר פעילותו היא בתחומי הגמל והפנסיה, בהם הוא ביצע שתי פעולות שנועדו להגדיל במידה ניכרת את היקף הנכסים המנוהלים תחת ניהולו, תוך נקיטה במדיניות תמחור סופר-אגרסיבית. המדובר בזכייה במכרז שהוביל האוצר לניהול קרן פנסיה ברירת מחדל לכלל הציבור (ברף דמי ניהול חדש ונמוך במיוחד) ובזכייה בניהול קרן הפנסיה של עובדי חברת חשמל, במכרז שבו זכה הגוף שהציע את המחיר הזול ביותר. כיום מנהל הלמן אלדובי נכסים בהיקף כולל של כ-14 מיליארד שקל, כשהוא צפוי לקבל בקרוב לניהולו את נכסי הקופה של חברת חשמל, בהיקף של כ-30 מיליארד שקל.

תחת איילון בית השקעות נמצאות החברות איילון קרנות נאמנות ואיילון פתרונות פיננסיים, שנכון לסוף 2015 ניהלה תיקי השקעות בהיקף של כ-6.4 מיליארד שקל, מתוכם כ-49% היו תיקים של חברות בקבוצת איילון. ב-2015 הסתכמו ההכנסות של איילון בדמי ניהול מניהול תיקים וקרנות נאמנות בכ-39.8 מיליון שקל, וזאת לעומת כ-39 מיליון שקל ב-2014 וכ-31.2 מיליון שקל ב-2013.