דלק רכב וקומסקו רוכשות את זיכיון MAN ב-120 מיליון שקל

מאן הגרמנית מייצרת אוטובוסים ומשאיות, והעסקה כוללת גם רכישת קרקע של 21 דונם בראשל"צ ■ השלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים

משאית מאן / צילום: רויטרס
משאית מאן / צילום: רויטרס

חברת דלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד, מרחיבה את פעילותה ונכנסת לתחום הרכבים המסחריים. היום (ג') עדכנה החברה כי חתמה על מזכר הבנות יחד עם חברת קומסקו, העוסקת ביבוא ושיווק ציוד מכני הנדסי כבד, לרכישת זיכיון הפצת רכבי מאן (MAN) בישראל תמורת 120 מיליון שקל. המוכרת היא קבוצת מכשירי תנועה של צבי נטע, יבואנית רכבי סוזוקי.

מאן היא חברה גרמנית המתמחה בציוד הנדסה וכלי רכב מסחריים ומייצרת אוטובוסים ומשאיות. נתח השוק של מאן ספג בשנים האחרונות מהלומה בשל הכניסה המואצת של אוטובוסים סיניים מוזלים לשוק ואיבוד חוזים אסטרטגיים. עם זאת, המותג עדיין נחשב חזק מאוד בפלח המשאיות.

ההסכם קובע כי מיד לאחר השלמת העסקה, החברה הנרכשת שהינה שותפות מוגבלת, תרכוש מחברה אחרת של קבוצת מכשירי תנועה את כל זכויותיה בשטח של 21 דונם במעוין שורק שבראשון-לציון, שם פועלות כיום מספר לא קטן של חברות רכב, בתמורה שתיקבע בין הצדדים. בדלק רכב ציינו כי כעת יתנהל מו"מ על תנאי ההסכם הסופי לרכישת הזיכיון, וכי העסקה שתיחתם כפופה לכמה תנאים, בהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

נציין כי מכשירי תנועה איבדה בשנתיים האחרונות את זיכיונות היבוא של פורשה ושל קרייזלר לישראל, ומכירותיה השנתיות של סוזוקי נעות סביב כ-12 אלף יחידות. עם זאת, לחברה שורה ארוכה של נכסי נדל"ן שחלקם נמצאים בתהליך פיתוח מתקדם.

דלק רכב, שבשליטת ובניהול גיל אגמון, סיכמה בימים האחרונים את הרבעון השלישי של השנה עם זינוק של 41% ברווח הנקי ל-79 מיליון שקל, שהושג בזכות שינוי דרמטי בסעיפי המימון שלה. מתחילת השנה רווחי דלק רכב נשחקו ב-29% ל-243 מיליון שקל, אחרי שהוצאות המימון שלה נטו בתקופה זו הצטברו ל-107 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון נטו של 17 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מתחילת השנה נחלשו מכירות רכבי מאזדה ב-7% והתקרבו ל-12,900 מכוניות, ולצד זאת הציגה דלק רכב קפיצה של 68% במכירות המותג פורד, לכ-3,650 מכוניות, ושיפור של יותר מ-13% במכירות מותג היוקרה BMW, שחצו רף של 3,000 מכוניות. מניית דלק רכב התחזקה מתחילת השנה בכ-5% ומשקפת לחברה שווי של 3.1 מיליארד שקל.