עדיין באופנה: פוקס וקסטרו מציגות דוחות טובים לרבעון השלישי

פוקס הציגה גידול של כ-20% בהכנסות ושל 4.8% במכירות חנויות זהות ■ קסטרו דיווחה על עלייה של 8.4% בהכנסות ושל 3.7% במכירות חנויות זהות

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

חברות ההלבשה והאופנה קסטרו  ופוקס  מצליחות להתמודד יפה עם התחרות בענף, ומציגות דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה.

פוקס דיווחה כי הכנסותיה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו ב-365 מיליון שקל. העלייה בהכנסות באה מגידול בפעילות מותגי החברה, ולאחר שלדוחות נכנסה פעילות של מותגים חדשים, שאותם רכשה פוקס במהלך 2015 - מנגו, נייק ו-Charles & Keith. פוקס גם רשמה גידול של 4.8% במכירות של חנויות זהות (פועלות יותר משנה) בתחום האופנה ואופנת הבית, ועלייה של קרוב ל-10% במכירות של תחום מוצרי אווירה וטיפוח.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-15.5 מיליון שקל, 4.2% מהמכירות, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון שקל, 1% מהמכירות, ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, קפיצה בהוצאות המימון של פוקס הביאה לירידה של 42% ברווח הנקי שלה, לרמה של כ-7.1 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה פוקס עלייה של 10.6% בהכנסות שהסתכמו ב-1.05 מיליארד שקל, הרווח התפעולי שלה גדל ב-31.6% והסתכם ב-45.8% מיליון שקל (4.4% מהמכירות), והרווח הנקי התכווץ ב-4.2% ועמד על 27.6 מיליון שקל.

הראל ויזל, מנכ"ל פוקס ומבעלי השליטה בחברה, ציין כי "אנחנו ממשיכים לצמוח הן במותגי הליבה שלנו והן במותגים החדשים, תוך מתן דגש על שיפור הרווחיות. הקבוצה בדרך לעמידה ביעד מכירות שנתי של יותר מ-2 מיליארד שקל השנה, ואנו מעריכים כי המשך היישום המוצלח של אסטרטגיית הקבוצה יבטיח את צמיחת החברה והגדלת הרווחיות גם בשנים הבאות. אנו נערכים להשקת מותג FOOT LOCKER בישראל, זיכיון שאנו מעריכים כי ישמש מנוע צמיחה נוסף עבורנו".

קסטרו: גידול של 57% ברווח הנקי

גם קסטרו של משפחת רוטר מתמודדת בצורה יפה עם התחרות. הרשת דיווחה על גידול של 8.4% בהכנסות ברבעון השלישי, לרמה של 253 מיליון שקל, עלייה של 36.4% ברווח התפעולי לכ-9 מיליון שקל, וגידול של 57% ברווח הנקי, שהגיע לכ-7 מיליון שקל ברבעון. לעלייה במכירות נלוותה עלייה של 3.7% במכירות של חנויות זהות ופתיחת חנויות נוספות.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה קסטרו עלייה של כ-10% בהכנסות לרמה של 734.4 מיליון שקל, גידול של 26.7% ברווח התפעולי ל-35.1 מיליון שקל, והתרחבות של 36.8% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-26 מיליון שקל.

תוצאות הרבעון השלישי וגם תשעת החודשים הראשונים של שתי החברות הושפעו מעיתוי חגי תשרי, אשר חלו השנה ברבעון הרביעי (החל מתחילת אוקטובר) ואילו בשנה שעברה חלו ברובם במהלך הרבעון השלישי. לכן, בתקופה המקבילה אשתקד מרבית הקניות לחגים בוצעו ברבעון השלישי ואילו השנה, חלקן בוצעו ברבעון הרביעי.

עם זאת, צריך לזכור כי בדומה לשנה שעברה, גם ב-2016 החורף מבושש להגיע, ומזג האוויר האביבי המתמשך פוגע במכירות של רשתות האופנה, שהשיקו כבר לפני כחודשיים את קולקציית הסתיו-חורף שלהן. בדומה ל-2015, נראה שאין לחנויות האופנה הרבה ברירות אלא להתחיל במבצעי הוזלות כבר עכשיו, מחשש כי ייתקעו עם מלאים גדולים שלא יצליחו למכור בהמשך. התוצאות לרבעון הרביעי, לכן, יושפעו ככל הנראה גם מ"פגעי מזג האוויר" הישראלי. 

השוואה פוקס
 השוואה פוקס