איומים: "טראמפ יעשה למוסלמים מה שהיטלר עשה ליהודים"

"אמריקאים למען דרך טובה יותר" שלחו למסגדים בקליפורניה מכתב שהיה ממוען אל "ילדי השטן", ובו נכתב בכתב-יד כי הנשיא הנבחר הוא "השריף החדש בעיר", וכי הוא "יטהר את אמריקה כך שאורה שוב יאיר ויתחיל אתכם - המוסלמים"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

"המועצה ליחסי אסלאם-אמריקה", ארגון זכויות אדם הפועל בקהילה המוסלמית בארצות-הברית, התריע הלילה (א') בפני משטרת קליפורניה מפני פגיעה בבני הקהילה וביקש להגביר את האבטחה סביב מסגדים בתחומיה. זאת, בעקבות מכתב איומים שהעתקים ממנו נשלחו אל מסגדים בלונג ביץ', בקלרמונט ובסן חוזה. דובר משטרת סן חוזה, אנריקה גרסיה, אמר כי נפתחה חקירה בעניין המכתב וכי הרשויות מתייחסות אל הנושא כאל "תקרית המונעת משנאה".

העיתון "לוס אנג'לס טיימס" דיווח כי במכתב, שהיה ממוען אל "ילדי השטן", נכתב בכתב-יד כי הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, הוא "השריף החדש בעיר" וכי הוא "יטהר את אמריקה כך שאורה שוב יאיר ויתחיל אתכם - המוסלמים". כותבי המכתב, שחתמו עליו כ"אמריקאים למען דרך טובה יותר" הוסיפו כי טראמפ "יעשה למוסלמים מה שהיטלר עשה ליהודים".

 

אחד ממנהלי הארגון בקליפורניה, חוסאם איילוש, אמר ללוס אנג'לס טיימס כי עותקים מהמכתב נשלחו כבר ביום רביעי האחרון אל המסגדים בלונג ביץ' ובקלרמונט. לדבריו, תחילה התלבטו בארגון כיצד לפעול והאם להודיע על כך בפומבי, מחשש שהדבר יביא לחקיינים. אך לאחר שנשלח מכתב גם אל המסגד בסן חוזה הוחלט להביא את הדבר לידיעת הציבור על מנת לערב את המשטרה בעניין.

"המתפללים במסגדים הזדעזעו מכך שמישהו יפנה כך לאזרחי ארצו, לבני אדם, באופן כה מלא שנאה ומעוות", אמר איילוש. "אנשים רוצים לסמוך על טוב ליבם של שכניהם וזו אכן הייתה תחושתנו עד כה", הוסיף. לדבריו, הקהילה המוסלמית בקליפורניה נותרה מלאת חששות בעקבות המכתבים וכן בשל האווירה שנוצרה במערכת הבחירות לנשיאות במדינה.

"הרטוריקה מלאת השנאה וחסרת האחריות של הקמפיין של טראמפ עודדה בקרב מי שהזדהו כתומכיו שנאה, כעס ותוקפנות בוטים מאוד", אמר עוד איילוש. הוא הוסיף כי אינו מאשים את טראמפ בכך שהפך אנשים לגזענים, אך התנהלותו במערכת הבחירות יצרה סובלנות כלפי מעשים כגון אלה. "אני מקבל את דבריו כי אינו אחראי ישירות למעשים אלה, אבל הנשיא הנבחר צריך לזכור שמוטלת עליו אחראיות לנהוג כנשיא כלפי כל אזרחי המדינה", הוסיף.

בחודש ספטמבר נעצר תושב פלורידה בן 32 בחשד שהצית את המסגד בו נהג להתפלל עומר מטין, שביצע את הטבח במועדון של הקהילה הגאה במדינה בחודש יוני. החשוד, ג'וזף מייקל שרייבר, נהג לפי המשטרה לפרסם חומרים אנטי-אסלאמיים ברשת. אם יורשע צפוי שרייבר לשאת בעונש של עד 30 שנות מאסר.

בדצמבר 2015, בעקבות פיגוע הטרור בסן ברנרדינו שבקליפורניה, דווח על עלייה במספר התקריות שהוגדרו פשעי שנאה ושכוונו כלפי בני הקהילה המוסלמית בארצות-הברית. באותו חודש אירעו שלוש תקריות של השחתת מסגדים בקליפורניה לבדה וכן מקרים נוספים של איומים כלפי מוסלמים בוושינגטון ובפילדלפיה.