מנהל רשות המסים על השריפות: "הפיצויים יגיעו בהתאם לנזק"

משה אשר בגל"צ: "לאלה שביתם נשרף כליל ואין איפה לגור יינתן פתרון מיידי - מגורים חלופיים" ■ "אם השריפות יוגדרו כאירועי טרור, הנפגעים יקבלו את מלוא עזרת המדינה"

משה אשר / צילום: איל יצהר
משה אשר / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסיםמשה אשר, מבטיח הליך מהיר ככל האפשר לפיצויים של נפגעי השריפות. בראיון לניב רסקין בגלי צה"ל הבוקר (א')  אמר אשר כי רשות המסים החלה בהיערכות מקיפה בכל הארץ ופתחה 4 מוקדים חדשים - בחיפה, בתל-אביב, בירושלים ובטבריה. כל אדם שיש לו נזק לרכוש כתוצאה מגל השריפות, יכול להתקשר לטלפון של רשות המסים (כוכבית 4954) ולקבל את הטיפול.

לדברי אשר, "לכל תלונה שמתקבלת מאזרח, אנחנו שולחים צוותים לשטח לאמוד את הנזקים, במטרה להגיע לכל הציבור ולתת את השמאות ובהמשך את הפיצויים ואת שאר הטיפול שצריך. אין מקום למשחקים, הפיצויים יגיעו בהתאם לנזק. אם מדובר בהיקף שריפה גדול ביותר, אז הפיצוי יהיה מקיף. לגבי משך הזמן שזה ייקח - תלוי בנסיבות. דברים קטנים יכולים לקחת שעות בודדות, ודברים מורכבים ייקחו יותר זמן. כנ"ל לגבי עסקים - אם העסק נשרף, אנחנו נפצה עבור הרכוש והמבנה שנשרפו", לדברי מנהל רשות המסים. 

אשר הוסיף ואמר כי "לאלה שביתם נשרף כליל ואין להם איפה לגור, יינתן פתרון מיידי - מגורים חלופיים. אנחנו בקשר כבר עם רשויות מקומיות ועם בתי מלון ומקומות אירוח אחרים. אזרחים כאלה יוכלו לשכור דירה לטווח ארוך של שנה-שנתיים, ואנחנו נשלים להם את שכר הדירה". 

כשנשאל לגבי הגדרת השריפות כאירועי טרור, אמר אשר כי "במקרה כזה רשות המסים והמדינה נכנסות לתמונה, אז מן הסתם זה מבטל את הביטוח הפרטי של האזרחים במקרה שקיים, ומי שאין לו ביטוח פרטי יקבל את עזרת המדינה".