המדינה לחברות הביטוח: פצו ללא דיחוי את נפגעי השריפות

זאת עוד בטרם נקבע אם מדובר בהצתות ■ המטרה: שהאזרחים לא ייפלו בין הכיסאות ■ רשות המסים תפצה את חברות הביטוח במקרה של הצתה מכוונת

שריפה, חיפה, רוממה / צילום: מירב שרוט
שריפה, חיפה, רוממה / צילום: מירב שרוט

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, ומנהל רשות המסים, משה אשר, פנו היום (א') במכתב לחברות הביטוח, לפיו עליהן לשלם פיצוי כספי למבוטחים באירועי השריפה האחרונים. במקרה שיתברר כי חברת הביטוח פיצתה מבוטח באירוע שייקבע כפעולת איבה, תשיב קרן מס רכוש ברשות המסים את כספי הפיצויים לחברת הביטוח, לפי חובתה על-פי חוק.

הודעתם של סלינגר ואשר נשלחה לחברות על רקע מקרי השריפה שאירעו בימים האחרונים ברחבי הארץ, במטרה לאפשר פיצוי מהיר והוגן למבוטחים.

הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, מסרה: "רשות שוק ההון נמצאת בקשר שוטף עם חברות הביטוח במטרה לסייע ככל הניתן למבוטחים שביתם ניזוק. הרשות תמשיך לפעול ככל הנדרש למיצוי זכויותיהם המלא של המבוטחים".

מנהל רשות המסים, משה אשר, מסר: "רשות המסים התגייסה במטרה לתת מענה מהיר ויעיל לאזרחים שרכושם נפגע. הנחיה זו תאפשר לאזרחים המחזיקים בביטוח להתחיל לשקם את ביתם מיידית ללא צורך להמתין להתבהרות נסיבות השריפות".

מוקדם יותר הודיעה חברת הביטוח מנורה מבטחים כי תעניק 3,000 שקל לכל אחד ממבוטחיה, שפונו לאחר שבתיהם נשרפו כליל.

חברת הביטוח מגדירה את המענק "מחווה הומניטרית לשם עזרה כלכלית ראשונה לציבור המבוטחים", ומדגישה כי המבוטחים לא יידרשו להחזיר את הכסף לחברה, גם אם יוחלט כי גל השריפות הנו אירוע טרור. במקרה כזה, כידוע, המדינה תפצה את הנפגעים מקופת מס רכוש וחברות הביטוח לא יצטרכו להוציא שקל.

מוטי רוזן, מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, מסר: "אירוע השריפה הוא אירוע קשה לאזרחים אשר נפגעו ממנו ולבני משפחותיהם, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הנפשי, ולכן אנו מרגישים חובה להעניק את המענק למבוטחי החברה אשר ביתם אינו ראוי למגורים".