"באנו להרגיש את השלג מקרוב": מאות מבקרים באתר החרמון

40 סנטימטרים של שלג נערמו במפלס העליון של ההר, שאליו הגיעו כ-700 מבקרים ■ הנהלת האתר: "זה יום חג, ואנחנו מקווים לעוד הרבה שלג בהמשך העונה"

הבוקר (שבת) נפתח לראשונה בעונה הנוכחית אתר החרמון למבקרים, לאחר שנערמו בו סנטימטרים רבים של שלג. לאחר שחלפה הסערה הקשה שפקדה את המדינה ביומיים האחרונים, כ-700 מטיילים פקדו את ההר המושלג. כמו כן, כ-2,000 מטיילים הגיעו לאגמון החולה, וצפו בעשרות אלפי העגורים השוהים בו בתקופה זו בשנה.

"בשבילנו זה יום חג. לבן, ירד פה שלג בתחילת דצמבר, יש פה הרבה אנשים שהגיעו ליהנות ממנו", סיפרה מיקי ענבר, מנהלת קשרי לקוחות ותקשורת של אתר החרמון. "הכניסה היום ללא תשלום, והכול מתנהל כסדרו אף שהתעכבנו קצת בגלל הערפל. אנחנו מקווים שיהיה עוד הרבה שלג בהמשך העונה".

גם משפחת ישראלי, תושבי טירת כרמל, נסעו כל הדרך לאתר המושלג וסיפרו: "באנו ליהנות מפתיחת החורף ולהרגיש את השלג מקרוב". משפחת שפיר מראשון לציון טיילה בראש הנקרה, שנפתח גם כן למבקרים. "הגענו לטייל בשיא הסערה, היינו בצפון וירדנו לראש הנקרה לראות את הגלים", סיפרו.

מאתר החרמון נמסר כי מאז תחילת המערכת החורפית, נערמו 40 סנטימטרים של שלג במפלס העליון ושני סנטימטרים במפלס התחתון. גם הרכבל, המאפשר גישה למפלס העליון, נפתח לקראת הצהריים. גם בימים הקרובים הכניסה למקום תהיה חופשית, כאשר הטמפרטורות באתר נעות בין 0 למינוס 3 מעלות.

מחר יהיה מעונן ותירשם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. בשני יהיה כבר מעונן חלקית עד נאה עם טמפרטורות רגילות לעונה. ביום שלישי תירשם ירידה קלה בטמפרטורות.