מי הגיע לאירוע החורף של אגודת ידידי שיבא בסינמה סיטי גלילות?

וגם: מה הקשר בין מטקות על חוף הים לבין אחריות תאגידית?

יצחק קרייס וישי דוידי / צילומים: אביב חופי
יצחק קרייס וישי דוידי / צילומים: אביב חופי

שיהיה להם לבריאות

מי הגיעו בשישי לסינמה סיטי וקיבלו חלה לשבת?

הגשמים והרוחות לא מנעו מרבים להגיע ביום שישי האחרון לאירוע החורף של אגודת ידידי שיבא שנערך בסינמה סיטי גלילות. המארחים - ורד גרינבוים, מנכ"לית אגודת ידידי המרכז הרפואי שיבא תל-השומר; ופרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז - קיבלו את פניהם של כ-900 אורחים. המטרה: גיוס תרומות למחלקת ההמטו-אונקולוגיה חדשה.

בתפריט: הארוחה החשובה ביותר ביום והרצאה של פרופ' גל מרקל, הפרופסור לרפואה הצעיר ביותר באוניברסיטת תל-אביב (38). מרקל הוביל לפיתוח תרופה לסרטן המלנומה, שנרכשה על-ידי ענקית התרופות האמריקאית מרק בסכום ראשוני של 100 מיליון דולר ונמצאת עדיין בשלבי פיתוח. צעיר ככל שיהיה, בסיום ההרצאה הוגשה למרקל עוגה לכבוד יום הולדתו שחל באותו היום.

קרייס בחר לדבר באירוע על אשתו, ענבל קרייס, מפתחת טיל החץ, על בנו הלוחם בצנחנים ועל בתו שרוצה ללכת בדרכו של אביה.

האירוע נחתם בהקרנת הסרט "לה לה לנד" ובחלוקת חלות שבת למוזמנים.

יצאו עם חלה לשבת: יהושוע וגליה מאור, מנכ"לית לאומי ויו"רית אגודת הידידים; ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי; מירי ורביב צולר, מנכ"ל ביטוח ישיר; מאיר ברון וענת לוין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח; אילן גרינבוים, מנכ"ל קבוצת יורוקום; דוד פתאל, בעל רשת מלונות פתאל; ענת ושמואל חרל"פ, יו"ר קבוצת כלמוביל; שני דרור ורונן טוב, המשנה למנכ"ל מיטב דש השקעות; אנשי העסקים אלונה ואלי ברקת; נטלי וצביקה בארינבוים; רותי ולוני הרציקוביץ; שוקי מדנס, יו"ר קבוצת מדנס; ענת פרנקל; ורבים אחרים.

יצחק קרייס וישי דוידי / צילומים: אביב חופי
 יצחק קרייס וישי דוידי / צילומים: אביב חופי

עברו את הגבול

בכירי מוטרולה סולושנס מחפשים פתרונות בישראל

ביום חמישי האחרון חנכה מוטורולה סולושנס ישראל את מרכז החדשנות שלה בארץ, המרכז הראשון מחוץ לגבולות ארה"ב. מטרת המרכז: לפתח פתרונות לאתגרים העומדים בפני ממשלות וארגונים בהגנה על ביטחון הציבור.

באירוע הודיעה החברה על מינויו של חמי פקר, לשעבר ראש מינהלת הסייבר במשרד ראש הממשלה, לעמוד בראש המרכז. פקר שימש בעבר גם כמנהל תכניות הסייבר של לוקהיד מרטין בישראל.

במגיעים לתת כבוד: שמעון דיק, מנכ"ל מוטורולה סולושנס ישראל; ברוס ברדה, סגן נשיא מוצרים ושירותים בחברה; ד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה; אדוארדו קונרדו, סגן נשיא אסטרטגיה וחדשנות במוטורלה סולושנס; ופול סטיינברג, הטכנולוג הראשי בחברה העולמית.

ברוס ברדה, שמעון דיק, אביתר מתניה, אדוארדו קונרדו,  פול סטיינברג / צילום: רויטל טופיול
 ברוס ברדה, שמעון דיק, אביתר מתניה, אדוארדו קונרדו, פול סטיינברג / צילום: רויטל טופיול

כמה מעלות טובות למקום עלינו

וגם: מה הקשר בין מטקות על חוף הים לבין אחריות תאגידית?

ארגון "מעלה" לאחריות תאגידית ערך בשבוע שעבר בנמל תל-אביב את הכנס הבינלאומי הראשון שלו, בשיתוף המשרד לעניינים אסטרטגיים.

מומו מהדב, מנכ"ל "מעלה", המשיל והסביר בפתח הכנס לאורחים מחו"ל כי "האחריות התאגידית מזכירה משחק ישראלי שמשחקים אצלנו על חוף הים, ונקרא מטקות, בו כל חבטה בכדור לצד השני היא אישית כמו האחריות התאגידית".

יו"ר "מעלה", מיקי אדיב, הסביר כי "בישראל אי-אפשר לנתק בין האישי לעסקי, משום שלאישי יש משקל גדול אצלנו, אולי בגלל שאנחנו ארץ קטנה שבה כולם מכירים את כולם". 

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, סיפרה על הבמה על ההתקדמות והצורך להמשיך ולפעול לשילוב נשים בעמדות ניהול. היא הציגה תמונה מישיבת הנהלה בחברה יפנית שביצעה שינוי בנוכחות הנשית, גם אם שינוי מזערי.

מהדב עלה על הבמה מיד אחריה והעיר כי "צריך להכיר בכך שהנשים יותר טובות מאיתנו". פסברג מיהרה לתקן והסבירה: "לא לזה התכוונתי". מהדב השיב כי הוא מאמין בכך באמת ובתמים.

בתום האירוע הוענק אות הגיוון ע"ש דב לאוטמן לרשת מלונות דן, חברת תקשוב וחברת P&G ישראל.

עוד בנוכחים: השר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן; גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה; אבנר מימון, מנכ"ל בזן; איציק צאייג, מנכ"ל אסם; דני מרגלית, יו"ר BDO ; רונית הראל בן-זאב, מנכ"לית S&P; אלי כהן, מנכ"ל תרמוקיר; אלון פילץ, מנכ"ל דיזינגוף סנטר; מיקי קני, מנכ"ל איסטרוניקס; ג'יילס גיבונס, מנכ"ל חברת הייעוץ האסטרטגי הבינלאומית Good Business; ואחרים. 

מומו מהדב, מקסין פסברג / צילום: נתנאל טוביאס
 מומו מהדב, מקסין פסברג / צילום: נתנאל טוביאס

במקום ריח של שוקולד

או: ההשראה השבדית של אלדד פרשר

בשבוע שעבר הושק בבית מזרחי-טפחות שבמגדל משה אביב ברמת-גן מיצב אמנותי בשם "קשרים אנושיים". המיצב, בדמות חבל כביסה עליו חולצות עם יצירותיהם של סטודנטים לעיצוב ממכללת שנקר, שמוקם בין בית הבנק לבין המכללה, בא להמחיש את חשיבות הקשר האנושי, אפילו בין גורמים כמו אמנות ובנקאות.

להשקה החגיגית הגיעו משה וידמן, יו"ר מזרחי-טפחות; והמנכ"ל, אלדד פרשר; דינה נבות, סמנכ"לית השיווק; ישראל זינגר, ראש עיריית רמת-גן; פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר; ויורם דבש, נשיא בורסת היהלומים.

פרשר סיפר לנוכחים כי הוא סופג השראה מסיפורו של בנק בשבדיה הממוקם במגדל מרכזי בעיר. מנהלי הבנק קבעו כי רק מי שרואה את המגדל מביתו יוכל להיות לקוח, מה שיתרום לתחושת הקהילתיות.

פישביין עוזב את תדיראן

טובי פישביין, המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי והפיתוח עסקי של תדיראן הולדינגס, מסיים בימים אלה את תפקידו, בתום 5.5 שנים. את פישביין יחליף בתפקיד רביד קימיה.

במסגרת תפקידו בתדיראן ביצע פישביין מהלכים להרחבת בסיס המשקיעים במניות ובאג"ח.

קימיה, בן 43, כיהן כסמנכ"ל השקעות בדיסקונט שוקי הון, שם היה אחראי על תיק ההשקעות האלטרנטיביות של הבנק. עוד בעברו היה קימיה שותף-מנהל בחברת ערך מוחלט, שהתמחתה בייזום ובליווי עסקאות ריאליות ופיננסיות עבור גופים מוסדיים, קרנות השקעה, חברות ומשקיעים פרטיים. קודם לכן הוא ניהל את תחום ההשקעות הריאליות במגדל ביטוח.

פישביין סיכם ואמר כי "לאחר שנים של עשייה, שינויים, אתגרים והישגים, אני חש תחושת מיצוי וסיפוק. יחד עם חבריי העובדים והמנהלים הצעדנו את תדיראן לשיאים חדשים בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסים. אני מבקש להודות למשה ממרוד, לחבריי להנהלה ולעובדים, לדירקטוריון ולבעלי המניות מקרב הציבור - על האמון ושיתוף-הפעולה".

רביד  קימיה / צילום: תמר מצפי
 רביד קימיה / צילום: תמר מצפי