הלימודים יושבתו מחר לשעתיים בבתי הספר העל-יסודיים

לדברי היו"ר רן ארז, עדיין לא ניתן מענה לבעיות השכר של המורים ■ בשבוע שעבר בוטלו העיצומים בפעילויות החוץ של בתי הספר ■ משרד החינוך: "לוקחים בשבי אלפי מורים ותלמידים"

רן ארז / צלם: ששון טירם
רן ארז / צלם: ששון טירם

ארגון המורים הודיע שישבית מחר (ב') את הלימודים בחינוך העל-יסודי, בכיתות ז' עד י"ב, בין השעות 8:00 ל-10:00 בבוקר. זאת, במסגרת העיצומים שבהם פתחו בארגון בעקבות בעיות בשכר המורים וסחבת במשרד הממונה עליהם.

יו"ר הארגון, רן ארז, הסביר את ההחלטה ואמר כי "שר החינוך ממשיך להתעלם מהבעיות הקיימות במערכת החינוך, ממורים, מתלמידים ומהוריהם. לא כל בעיות השכר נפתרו ולא רק זאת, אלא גם בעיות נוספות הקיימות בחינוך העל-יסודי". עוד הוסיף ארז כי "לאור זאת, החלטנו להחריף את המאבק ואנו דורשים ממנו שימלא את תפקידו כשר חינוך".

משרד החינוך מבהיר כי הלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו כסדרם. זאת, משום שחלק ממורי החטיבה הם עובדים המאוגדים בהסתדרות המורים, מה שאומר שאלו לא ישבתו, בעוד אחרים חברים בארגון ולכן הם כן ישבתו. במקביל, הוא פנה לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה כדי למנוע את השביתה.

בחודש שעבר פתח ארגון המורים בסכסוך עבודה מול משרד החינוך , שבמסגרתו לא נערכו פעילויות מחוץ לבתי הספר. "לא ניתן למדינה לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח. שכר הוגן בזמן זו לא סיסמא אלא חובה של המדינה כלפי מוריה", אמר אז ארז. בשבוע שעבר הגיעו הארגון ומרכז השלטון המקומי להסכמה לפיה יופסקו העיצומים על פעילויות החוץ בתיכונים ובחטיבות הביניים.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ארגון המורים בוחר לפגוע באופן שיטתי, קבוע ושרירותי ב מערכת החינוך . הוא לוקח בשבי אלפי מורים ו תלמידים , ורק בשל מאבקים פנים ארגוניים על רקע של כוח ושליטה. משרד החינוך מבהיר כי הלימודים בחטיבות הביניים מתקיימים כרגיל וכי התלמידים מתבקשים להגיע לבתי הספר".

עם הצהרת ארגון המורים, קראה מועצת התלמידים והנוער הארצית קראה ל"שיח מחודש בין כל הצדדים, שיביא לפתרון מהיר בנושא שכר המורים". חנן יזדי, יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית, הוסיף: "מורה שלא מודאג משכרו, הוא מורה שיכול לתת 100% מעצמו לתלמידיו. אנו קוראים לצדדים לפעול להידברות אמתית שתוכל להשיב את היציבות לחינוך בפעילויות בתוך ומחוץ לבתי הספר. כל אלו ספגו פגיעה קשה בשבועות האחרונים. אני קורא לרן ארז לנצל את הפתח שהמועצה יצרה בשבוע האחרון לקיום משא ומתן מסודר עם כל הגורמים".

"מורה שלא מודאג משכרו יכול לתת 100% מעצמו לתלמידיו"

פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים הוסיף: "אנחנו מופתעים ומאוכזבים מהחלטת ארגון המורים להשבית את הלימודים ברגע האחרון - תוך התעלמות מוחלטת מהסיכום עם פורום ועדי ההורים היישוביים על תיאום הצעדים משותפים.


"זו פגיעה קשה מאד באמון בינינו. פגיעה באמון האישי ובאמון בין הארגונים. במקום להעניש את האחראים על המחדל נגדו, בוחר ארגון המורים להעניש את התלמידים. לא יעלה על הדעת שבכל סכסוך עבודה ישלמו את המחיר התלמידים ובעקיפין גם ההורים. אנו קוראים לצדדים לשבת לשולחן המשא ומתן ללא איומי עיצומים בשום מקרה. התנהלות ארגון המורים מסיתה את המאמץ המשותף לשיפור מעמד המורים ושכרם ועלולה, לדאבוני, להשאירם לבד במערכה".

ממטה המאבק של "חדר מחנכים.ות", הפועל למען שכר הוגן למורים נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה שהגיעה באיחור של שלושה חודשים. שלושה חודשים שבהם משרד החינוך גונב לנו כספים מחשבון הבנק. אנו בחדר מחנכים.ות נלחמים לבד כבר שלושה חודשים על מנת לקבל שכר מלא ובזמן. תמוהה בעינינו הסיבה שהוכרז שביתה של שעתיים ולא על שביתה ללא הגבלת זמן עד לקבל שכר מלא ובזמן". עוד מסרו כי "המאבק ממשיך עד שנראה את השינוי בחשבונות הבנק של עובדי ההוראה ולא בעיתונות".