אמרו מעכשיו: טדי שגיא - איל נדל"ן ולא איל הימורים מקוונים

שגיא מכר בשבוע שעבר מניות פלייטק תמורת 410.2 מיליון דולר במסגרת הצעת מכר של החברה וירד להחזקה של 21.6% מהון החברה - לעומת 90% שהיו ברשותו לפני ההנפקה הראשונית של פלייטק לפני עשור

טדי שגיא / צילום: יוסי כהן
טדי שגיא / צילום: יוסי כהן

טדי שגיא, בעל המניות העיקרי בקרוסריידר, עשה את הונו הראשוני מפלייטק, ספקית הפלטפורמות מספר 1 בעולם עבור אתרי הימורים מקוונים. אך ככל שחלף הזמן, ופלייטק גדלה - וכפועל יוצא הונו של שגיא גדל - האחרון הרחיב את פעילותו מעבר לעסקי אינטרנט, ובעיקר לעסקי נדל"ן בלונדון.

בתחילה רכש את שוק הקניות הפופולרי "קמדן מרקט" ולאחרונה רכש את "הולבורן לינקס" תמורת 366 מיליון דולר. אולי כדי לממן את הרכישה האחרונה - ואולי כדי לנצל רמות שיא (כי האיש תמיד יודע מתי למכור ולקנות) - מכר שגיא בשבוע שעבר מניות פלייטק תמורת 410.2 מיליון דולר (!), וזאת במסגרת הצעת מכר של החברה. שגיא מכר 38.7 מיליון מניות לפי 850 פני למניה, וירד להחזקה של 21.6% מהון החברה - לעומת 90% שהיו ברשותו לפני ההנפקה הראשונית של פלייטק לפני עשור.

מניית פלייטק נסקה באוקטובר האחרון לשיא של כל הזמנים - 946.5 פני - והתממשה מאז בשיעור של 14%, בין היתר על רקע הצעת המכר של שגיא. שווי החברה עומד כרגע על 3.3 מיליארד דולר, כך שהמניות של שגיא שנותרו לו שוות 713 מיליון דולר. מרקט טק, החברה הציבורית שמחזיקה בנכסי "קמדן מרקט", שווה כרגע 889 מיליון דולר.

לפי כתבה מה"בלומברג" בשבוע שעבר, מקורבי שגיא טוענים כי הוא מתכוון להשקיע עד 1 מיליארד ליש"ט (1.3 מיליארד דולר) בטכנולוגיות ונדל"ן בריטי, כחלק מהצהרת האמון שלו בבריטניה שאחרי הברקזיט.