מידע שווה כסף: רווח של 6.7 מ' ש' לקו מנחה מתחילת השנה

ספקית המידע הממוחשב הציגה ברבעון השלישי גידול של 77% ברווח הנקי ל-2.4 מיליון שקל

אבי בגס / צילום: איל יצהר
אבי בגס / צילום: איל יצהר

חברת קו מנחה, שעוסקת באספקת מידע ממוחשב בנושאי שוק ההון, משפטים, כספים, מיסוי ונדל"ן, ושנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-108 מיליון שקל, סיכמה את הרבעון השלישי השנה עם רווח נקי של כ-2.4 מיליון שקל, גידול של כ-77% ביחס לרווח ברבעון המקביל אשתקד.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רשמה החברה רווח נקי מצטבר של יותר מ-6.7 מיליון שקל, המהווה שיפור ניכר ביחס להפסד של כ-2.1 מיליון של שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד, בעקבות הפסד שנרשם אז במהלך הרבעון השני.

קו מנחה , שבשליטת משפחת בגס, היא תאגיד קטן בהתאם להוראות רשות ניירות ערך, וככזו יש לה הקלות בדיווח. היא דיווחה על הכנסות של כ-58.1 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, וזאת בדומה לעומת הכנסות מצטברות של כ-57.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

כיצד נראו התוצאות בחלוקה מגזרית? על רקע ירידת מה בביקוש למערכות מידע כתוצאה מקיטון במספר המוסדיים הפעילים בשוק ההון, ומקיצוצים שנעשו אצל גופים שכאלה, קו מנחה דיווחה על ירידה של כ-5% בהכנסות מגזר פתרונות התוכנה לשוק ההון, וגם ההכנסות ממגזר המדיה ותוכן קטנו מתחילת השנה.

מנגד, ההכנסות של קו מנחה ממגזר מידע עסקי ומקצועי גדלו בכ-6%, לכ-27 מיליון שקל, כשההכנסות ממגזר מידע מגופים ממשלתיים גדלו בשיעור שקלי צנוע בהרבה.

על רקע אלה גדל הרווח הגולמי של החברה, ושיעור הרווח הגולמי מההכנסות גדל מ-49% אשתקד ל-51% השנה. ארבעת המגזרים, כאמור, הציגו רווחיות השנה.

ביוני החולף השלימה קו מנחה עסקה לרכישת יתרת ההחזקה במחשבות ספרות והדרכה, והיא מחזיקה עתה במלוא המניות שלה, ובאוגוסט מונה שי מגל למנכ"ל משותף בקבוצה, והוא יכהן בקרוב כמנכ"ל יחיד לצד ותחת אבי בגס, שיחל בקרוב לכהן כיו"ר החברה.