הותר לפרסום: אמנון כהן מש"ס הוא הח"כ לשעבר החשוד בשוחד

לפי החשד, בעת שכיהן בתפקידו כח"כ קיבל כהן שוחד מאיש עסקים, בין היתר באמצעות הטבות בעלות אופי מיני ■ חשוד גם במירמה והפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון

הותר לפרסום כי אמנון כהן, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגת ש"ס במשך 16 שנה, הוא חבר הכנסת לשעבר שנעצר אתמול (ד') בחשד לשוחד, מירמה והפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. בית משפט השלום בראשון-לציון האריך את מעצרו של כהן עד ליום ראשון הקרוב, וחקירתו נמשכת.

משטרת ישראל עצרה אתמול את כהן לחקירה, בחשד כי בעת שכיהן בתפקידו קיבל שוחד מאיש עסקים, בין היתר באמצעות הטבות בעלות אופי מיני, בתמורה לקידום עניינים הנוגעים לתחום עיסוקו.

לדברי המשטרה, לאחרונה, בעקבות התפתחויות שהושגו במאמצים חקירתיים והודות להזדמנות מבצעית שאפשרה התקדמות, בוסס באופן משמעותי החשד לביצוע עבירות שוחד ומירמה והפרת אמונים על-ידי חבר הכנסת לשעבר, וכאמור הוא עוכב לחקירה באזהרה.

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של כהן טען פרקליטו, עו"ד עמית חדד ממשרד ד"ר יעקב וינרוט, כי כהן קיבל מכתב מאיש העסקים שדרש ממנו לשלם לו 1.9 מיליון שקל. חדד טען כי אדם שהתחזה לקצין דרש את הכסף מכהן, כהן סירב להיענות לבקשה, ולאחר מכן נשרף רכבו. עוד עלה בדיון כי במהלך החקירה עומת כהן עם האישה שלפי החשד "סידר לו" כשוחד, איש העסקים.

 

לפחות חלק מהחשדות נגד חבר הכנסת נחשפו בתחקיר התוכנית "עובדה" מחודש מארס האחרון. מערכת יחסים מושחתת שהתנהלה במשך כ-10 שנים. כהן, מצדו, מכחיש שקיבל כסף או טובות הנאה וטוען כי כל פעולותיו הפרלמנטריות נעשו לטובת הציבור.

לפי התחקיר, חבר הכנסת הכיר את איש העסקים במסגרת פעילות משותפת בקונגרס יהדות בוכרה. איש העסקים סיפר לאילנה דיין שהפעיל את חבר הכנסת כדי לקדם חוקים שייטיבו עם עסקיו, ובמקביל, לדבריו, העביר לידיו סכומי כסף נכבדים, שהגיעו לכדי מאות אלפי שקלים.

החקירה מלווה על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).