נוירודרם מכה בברזל החם: גייסה 75 מיליון דולר בנאסד"ק

הגיוס נעשה לפי שווי של 407 מיליון דולר לחברה ■ לאחרונה דיווחה נוירודרם על קיצור משמעותי במסלול הניסויים שתבצע עד לרישום המוצר בארה"ב

חברת התרופות נוירודרם השלימה אמש (ד') גיוס מדף של 75 מיליון דולר, לפי מחיר המשקף לחברה שווי של 407 מיליון דולר. מניית החברה בנאסד"ק התאימה את עצמה למחיר ההנפקה, וסיימה את היום בירידות של 2%. מחיר זה עדיין גבוה ב-20% ממחיר המניה ביום שישי שעבר, טרם ההנפקה וטרם דיווחה החברה על קיצור משמעותי של מסלול הניסויים הקליניים שהיא צפויה לבצע עד לרישום המוצר בארה"ב.

נוירודרם הונפקה בסוף 2014 ומאז היא מוציאה מנאסד"ק את המקסימום. היא גייסה בנובמבר 2014 סכום של 45 מיליון דולר לפי שווי של 164 מיליון דולר, לאחר שנאלצה להתפשר על השווי.

אולם פשרה זו שימשה כנראה לטובתה, שכן מאז גייסה ביולי 2015 סכום של 67 מיליון דולר לפי שווי של 356 מיליון דולר - וכעת היא משלימה את הגיוס הנוכחי ויוצרת לעצמה תדמית של חברה שמצליחה לגייס בשוויים הולכים ועולים, ומבלי שהגיוסים יפגעו משמעותית בערך המניה.

אתגר המינון הגבוה

נוירודרם מפתחת שיטת הולכה חדשה לתרופות, כאשר התחום העיקרי בו היא מתרכזת לראשונה הוא הפרקינסון. בתחום זה היא מקווה להשיק בשנה-שנתיים הקרובות תרופה במינון נמוך, המחליפה תרופה קיימת בשוק הניתנת בבליעה, וכן תרופה במינון גבוה שעשויה להחליף ניתוח במסגרתו משתילים מנגנון המשחרר את התרופה בגוף.

אבן הדרך הקרובה הצפויה לחברה היא ההשלמה בחודשים הקרובים של הניסויים שבכל זאת נדרשים לרישום המוצר לשוק, ניסויים המראים כי החברה מצליחה להעביר כמות מספקת של תרופה לתוך מחזור הדם. ניסויים אלה הם פשוטים יחסית במינון הנמוך.

המינון הגבוה הוא מאתגר יותר, אולם החברה כבר הצליחה בעבר בניסוי כזה במינון הגבוה. אם תוכל שוב להראות את אותן תוצאות, זו תהיה התכונה העיקרית המבדלת אותה ממתחרותיה, שכן כיום כאמור אף תרופה בשוק אינה מצליחה להגיע לדם במינונים גבוהים מספיק.

במידה שהניסויים יצליחו, הרי שלאחר מכן, כנראה במהלך 2017, החברה תבקש את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאי) למוצריה. במידה שהחברה הבינה נכון את הפגישה שלה עם ה-FDA, שבעקבותיה ויתרה על כמה ניסויים, ובמידה וה-FDA לא תשנה את דעתה בינתיים, הרי שגם את השלב הזה היא צפויה לעבור.

אם הכול יילך כמתוכנן, האתגר העיקרי יגיע ככל הנראה ב-2018, אז תיכנס החברה לשוק ותחל בשיווק המוצר שלה מול מתחרותיה. שלב זה הוא בדרך כלל המאתגר ביותר עבור חברות ביומד הנכנסות לשוק תחרותי, והשוק של נוירודרם הוא אמנם כזה.

ייתכן כי במהלך התקופה שעד ההשקה, תנסה נוירודרם לחתום על הסכם שיווק עם חברה מבוססת יותר בשוק האמריקאי.