יועצת טראמפ: העברת שגרירות ארה"ב לי-ם בקדימות גבוהה

"הוא דיבר על כך בקמפיין, ושמעתי אותו אומר זאת גם בנסיבות פרטיות" ■ "זה משהו שידידתנו במזה"ת תעריך מאוד, משהו שיהודים אמריקאים רבים היו רוצים"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

קלי-אן קונוויי, יועצת בכירה של דונלד טראמפ, אמרה היום (ב'), כי העברת השגרירות האמריקאית בישראל מתל-אביב לירושלים נמצאת בעדיפות גבוהה מבחינתו של הנשיא הנבחר.

קונוויי, שהייתה אחת ממנהלי מטה הבחירות של טראמפ בחודשים האחרונים של הקמפיין, אמרה בראיון לתוכנית רדיו של המגיש השמרני יו יואיט: "טראמפ הבהיר זאת היטב במהלך מסע הבחירות, ואחריהן, כנשיא נבחר, שמעתי אותו חוזר על כך כמה פעמים בנסיבות פרטיות, אם לא בפומבי". 

נשיאים קודמים, כג'ורג' וו. בוש וביל קלינטון, השמיעו הבטחות דומות כאשר רצו לנשיאות, אך הם לא קיימו אותן לאחר שנכנסו לבית הלבן. הקונגרס קיבל זה מכבר חוק שמחייב את הממשל להעביר את השגרירות לירושלים, אך מעניק לנשיא המכהן אופציה לדחות את הביצוע בגלל שיקולי ביטחון לאומי. כל הנשיאים שכיהנו מאז שהחוק נכנס תוקפו - בוש, קלינטון וברק אובמה - קבעו שהעברת השגרירות אינה עולה בקנה אחד עם האינטרס הביטחוני האמריקאי.

קונוויי הביעה תמיהה מדוע הממשל הנוכחי וקודמיו לא קיימו את הוראת החוק. "זה משהו שחברינו בישראל, ידידתנו הגדולה במזה"ת, יעריכו; משהו שרבים מהיהודים-האמריקאים היו מעדיפים", היא אמרה. "זה יהיה צעד גדול, וצעד קל לביצוע בהסתמך על העובדה שדיברנו על כך כל-כך הרבה בעימותים הטלוויזיוניים במסע הבחירות ובהזדמנויות אחרות".