ניסן סלומינסקי הוא הח"כ שנטען כי הטריד מינית נשים

גלי צה"ל: פורום הרבנים שטיפל בפרשה זימן את סלומינסקי לבירור, ובסופו הוחלט כי הוא יפרסם מכתב התנצלות וישעה את עצמו מפעילות בוועדות הכנסת שבהן הוא חבר, אך ימשיך לכהן כח"כ

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי מ הבית היהודי הוא הח"כ שנשים טענו כי הטריד אותן מינית, כך דווח הבוקר (ה') בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, פורום הרבנים שטיפל בפרשה זימן את סלומינסקי לבירור, ובסופו הוחלט כי הוא יפרסם מכתב התנצלות וישעה את עצמו מפעילות בוועדות הכנסת שבהן הוא חבר אך ימשיך לכהן כח"כ. סלומינסקי מכחיש את הדברים.

חבר הכנסת סלומינסקי מעולם לא הטריד נשים", נמסר מטעם הח"כ. "מהפגישה עם הרבנים הבין שייתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר. ח"כ סלומינסקי משרת את הציבור כ-40 שנה, כולל בכנסת, וימשיך לעשות זאת".

סלומינסקי נועד אתמול עם פורום הרבנים של רב העיר צפת שמואל אליהו והרב איתן אייזמן מפורום תקנה, שבחן את הטענות נגדו. הפורום זימן את הח"כ לשיחה, שבמהלכה עלתה האפשרות שינסח מכתב התנצלות וישעה את עצמו מתפקידיו בוועדות בכנסת.

הרב אייזמן אמר הבוקר כי הטענות שהועלו כלפי סלומינסקי הן קשות ומצריכות טיפול. "שמענו את הדברים, הם לא היו קלים לשמיעה. הצגנו בפני הח"כ את הדברים ואמרנו לו שיש שתי אפשרויות, שאחת מהן היא להתנצל ולקחת פסק זמן. היה נראה לנו שהוא רוצה ללכת בדרך זו, ומה קרה באמצע, אם הוא חזר בו או לא - איני יודע. הוא לא הודה בפנינו. אם הדברים נכונים, הם קשים ביותר".

הרב אליהו העריך כי אכן יש דברים בגו. "עצם הדרישה לדרוש התנצלות נובעת מזה שכנראה היה משהו. אני מניח שהוא רוצה פסק זמן לעצמו ולברר איך הגענו למצב הזה", אמר הבוקר בשיחה בגלי צה"ל.

מי שהביאו את העדויות בפני הרבנים הן שלוש נשים: יהודית שילת מפורום תקנה, חגית מוריה-גיבור, פעילה בבית היהודי שחשפה את הפרשה, והעיתונאית שטייף. שתיים מהנשים שוחחו עם הרבנים בטלפון והביאו בפניהם את עדותיהן.


סלומינסקי: "שפיכות דמים שאין כדוגמתה"

לפני שבועיים דחה סלומינסקי את הדברים וטען כי מדובר בהכפשה. הוא הגדיר זאת "ניסיון מרושע" לפגוע בו ואף הכחיש את הדברים בשיחה שקיים בנושא עם יו"ר מפלגתו נפתלי בנט. עם זאת, שר החינוך אמר כי הוא קורא לכל אישה "שחשה פגיעה, תמיד, מכל אדם בכל תפקיד - לגשת ולהתלונן".

"במשך שנים מתפרסמת ידיעות כאלה, כשבכל פעם אין אדם אחד שכותב על מי ועל מה מדובר", אמר אז סלומינסקי. "כל הגורמים ששורבבו בעבר לשמועות האלה, הכחישו את זה ואמרו ש'לא היה דבר'".

לדברי סלומינסקי, התלונות הצטברו כחלק מרדיפה פוליטית. "בכל פעם שיש מפקד במפלגה, זה חוזר על עצמו. אני לא יודע על מה מדובר. זה שקר. בחיים לא היה דבר כזה ואין דבר כזה. זו שפיכות דמים שאין כדוגמתה. זה יכול להביא להרס של משפחה כשאין כלום ולא היה כלום".

כפי שפורסם ב"גלובס", במערכת הפוליטית לא נפלו מהכסא למשמע העדויות בעניינו של חבר הכנסת מ הבית היהודי . בדומה למקרה של הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע בסופו של דבר באונס, מתברר כי מזה שנים היו סיפורים ולחשושים שהגיעו לאזניהם של פוליטיקאים, עוזרים פרלמנטרים ואפילו עיתונאים. אלא שגם הפעם, הסיפורים האלה לא לוו בתלונות רשמיות או בעדויות פומביות.

"אפילו באירועים ציבוריים ראית שהוא מרשה לעצמו להתנהל בצורה גסה ומתמיהה שהיא מעבר לפלרטטנות, וזה מה שמסביר אולי את התחושה שאף אחד לא באמת מופתע", הסבירה ל"גלובס" אחת מחברות הכנסת.