קריאות במערכת הפוליטית להשעיית סלומינסקי מהכנסת

"אין בכנסת מקום לאנשים שמשתמשים בכוח שקיבלו מהציבור כדי לפגוע בנשים", אמרה בחריפות ח"כ סתיו שפיר ■ "נדרשת כאן פעולה דחופה ומהירה כדי להציל את כבודם האבוד של כנסת ישראל ושל חבריה" הבהיר ח"כ נחמן שי

ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור
ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור

ח "כ נחמן שי (המחנה הציוני), חבר הוועדה לקידום מעמד האישה, פנה הבוקר (ה') ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין ודרש ממנו להשעות באופן מיידי את חה"כ ניסן סלומינסקי, עד שיתבררו ההאשמות נגדו.

"מאחר ופנייתך הפומבית לחה"כ סלומינסקי לא נענתה, אין דרך אחרת אלא לפעול משפטית ובאופן מידי כדי להשעותו מהכנסת, עד שיתבררו ההאשמות כנגדו", הבהיר ח"כ שי. "נדרשת כאן פעולה דחופה ומהירה כדי להציל את כבודם האבוד של כנסת ישראל ושל חבריה", הוא הוסיף.

בקשה דומה נשמעה לראשונה גם מתוך מפלגתו של סלומינסקי (הבית היהודי), לאחר שח"כ שולי מועלם הודיעה כי "אין מנוס מכך שניסן ישעה עצמו מפעילות בכנסת כדי שיעשה בירור. בעיני אין מקום למטרידים בהנהגה הציבורית".

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) מסרה היום את ההודעה החריפה ביותר בעניין: ‏"שחיתות באה בהרבה צורות. סלומינסקי חייב להתפטר מיידית והנהגת הבית היהודי צריכה לעשות חשבון נפש עמוק". לדבריה, "אין בכנסת מקום לאנשים שמשתמשים בכוח שקיבלו מהציבור כדי לפגוע בנשים. אם שר החינוך בנט לא יתייצב באופן מיידי לצידן של המתלוננות וייעשה הכל כדי לשמור על כבודן, הוא מועל בתפקידו באופן החמור ביותר. הנהגת הבית היהודי שמטיפה לכולם על צניעות ומוסר, צריכה לעשות היום חשבון נפש עמוק".

סלומינסקי, נזכיר, משמש גם כיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת .