עוד "ריכוך" לפני פינוי עמונה: 215 מ' ש' למיגון אוטובוסים ביו"ש

הממשלה אישרה את ההצעה של שר התחבורה ישראל כ"ץ להוסיף 215 מיליון שקל לצורך מיגון אוטובוסים ביהודה ושומרון ■ מדובר בתוספת של 113 אוטובוסים ממוגנים עד שנת 2021

אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי

נמשכים הניסיונות "לרכך" את ההתנגדות לקראת פינוי מאחז עמונה: הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את ההצעה של שר התחבורה ישראל כ"ץ, להוסיף 215 מיליון שקל לצורך מיגון אוטובוסים ביהודה ושומרון.

על פי ההודעה שמסר היום כ"ץ, המימון החדש שם קץ לשנים של סחבת בעניין. שר התחבורה הבהיר כי הוא נפגש לאחרונה מספר פעמים עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שדרש כי הנושא יהיה "בראש סדר העדיפויות של המשרד". מימון המיגון יעבור הן לצורך הסעות תלמידים והן לצורך תחבורה ציבורית באזור.

מדובר בתוספת של 113 אוטובוסים ממוגנים, שיימסרו באופן מדורג מאוד עד שנת 2021. "אני רואה חשיבות רבה בתוספת אוטובוסים ממוגנים לתושבי יהודה ושומרון, דבר שיחזק את ההתיישבות ויאפשר לתגבר את השימוש בתחבורה הציבורית לנוחות המתיישבים ושמירה על ביטחונם", אמר היום כ"ץ.

במוצאי שבת החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לשפר את המתווה שהוצע לתושבי עמונה, ולהעניק להם סכום כולל של 40 מיליון שקל פיצויים בגין הפינוי. בנוסף, הוחלט כי האוצר יקצה 9 מיליון שקל לצורך הקמת תשתית ומבנים זמניים באתר החלופי, 3.5 מיליון שקל לצורך שכירת חדרי אירוח ו-15 מיליון שקלים נוספים שיוקצו למועצה האזורית בנימין לצורך "הוצאות מיוחדות".