בית הזהב ורבד רוכשות 15 בתי אבות סיעודיים באנגליה

שתי החברות הציבוריות ישלמו תמורת בתי האבות 79 מיליון ליש"ט ■ שבעה מבין בתי האבות הנרכשים, עם כ-380 מיטות, ממוקמים בלונדון

יונל כהן ויגאל אהובי /צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר
יונל כהן ויגאל אהובי /צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר

החברות הציבוריות בית הזהב  ורבד  עומדות בפני הרחבה משמעותית של פעילותן המשותפת, לאחר שעדכנו היום (ג') כי חתמו על הסכם לרכישת פורטפוליו של 15 בתי אבות סיעודיים באנגליה (וכן שני מבני מגורי סגל ומשרד מטה) תמורת 79 מיליון ליש"ט (כ-380 מיליון שקל לפי השער הנוכחי).

החברות עדכנו על דבר העסקה לראשונה מוקדם יותר החודש, אולם מהודעתן הנוכחית לבורסה עולה כי שלושה בתי אבות סיעודיים ומבנה אחד למגורי סגל, שעלותם כ-7 מיליון ליש"ט מסכום הרכישה, מיועדים למכירה.

התמורה הסופית בעסקה כפופה להתאמות, "בהתאם להשלמת פירעונן של הלוואות מתאגידים בנקאיים ומצדדים קשורים של המוכרים, כמו גם להתאמה בגין הון חוזר", וכן היא תהיה כפופה לשינויים "בגין מכירת הנכסים המיועדים למכירה".

בכוונתן של רבד ובית הזהב לממן את הרכישה באמצעות קבלת הלוואת נון ריקורס מבנק זר, בשיעור מימון של כ-60% משווי פורטפוליו הנכסים, ואת היתרה לממן באמצעות מקורות עצמיים. עוד עולה מפרטי ההסכם כי סך הפורטפוליו כולל קרוב ל-900 מיטות (יותר מ-150 מהן בנכסים המיועדים למכירה), וכי ההכנסות ממנו הסתכמו ב-29 מיליון ליש"ט בין יולי 2015 ליוני 2016 - שיפור של 7% לעומת ההכנסות בשנה קודם לכן, שעמדו על 27 מיליון ליש"ט.

השיפור בשורת הרווח בין התקופות משמעותי יותר, ומשקף זינוק של 140%, עם רווח נקי של 3.6 מיליון ליש"ט בין יולי2015 ל-2016, לעומת רווח של 1.5 מיליון ליש"ט שנה קודם לכן.

שבעה מבין בתי האבות הנרכשים, עם כ-380 מיטות, ממוקמים בלונדון, והיתר פרוסים בדרום מזרח אנגליה.

מלבד הפעילות המשותפת באנגליה, בית הזהב, שבשליטת משפחת רובינשטיין ויונל כהן, עוסקת בניהול ותפעול שני בתי דיור מוגן בישראל (בית גיל הזהב ובית שבעת הכוכבים), ורבד, שבשליטת יגאל אהובי, עוסקת בייזום ובניית פרויקטים בתחום הנדל"ן ובנדל"ן מניב.

השתיים מחזיקות כיום יחד באנגליה ברשת St. Cloud Care, אשר לה שישה בתי אבות סיעודיים באזורי ביקוש מסביב ללונדון, הכוללים כ-350 חדרים (לפי נתוני דוחות 2015), כך שהעסקה הנוכחית, בהנחה שתושלם, תגדיל משמעותית את היקפי הפעילות שלהן באנגליה, ובכך תשלים את השלב הראשון במסגרת האסטרטגיה העסקית שלהן להקים רשת בתי אבות סיעודיים איכותיים, בהיקף התחלתי של 500-1,000 מיטות.