אופס: תראו מה קרה למונית האוטונומית החדשה של אובר

ענקית שיתוף הנסיעות הודיעה לפני מספר ימים על התחלת פרויקט חדש בשיתוף וולבו, אלא שתיעוד אחד סיבך אותה עם הממשל המקומי

חדשות הרכב, מונית אובר באור אדום/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, מונית אובר באור אדום/ צילום: מתוך הוידאו

ענקית שיתוף הנסיעות אובר, הודיעה בשבוע האחרון על התחלת פרויקט אוטונומי חדש בשיתוף וולוו, בו דגם ה-XC90 האוטונומי יאסוף נוסעים ברי מזל בדאון טאון של סאן פרנסיסקו.

אז מה? עוד דיווח על פרויקטים דומים שמקרבים את העתיד האוטונומי? אז זהו, שלא. הממשל המקומי חושב מעט אחרת מכם.

אמצעי תקשורת בארה"ב מדווחים כי נציגי משרד התחבורה פנו לאובר בטענה כי הם לא הסדירו כחוק את הניסוי האוטונומי, והם מתבקשים לעשות כן באופן מיידי. באובר לא ממש התרגשו, ואמרו כי המכוניות האוטונומיות למחצה של טסלה מורשות לנסוע ברחובות העיר.

הם גם חידדו ואמרו כי בזמן הניסוי נמצא נהג מאחורי ההגה האוטונומי, ונכון בכל עת לקחת את המושכות בעת הצורך. אי לכך, לשיטתם, הם לא זקוקים לאישור נסיעה של מכונית אוטונומית.

אך אם כך הדבר, מדוע לא עצר הנהג האנושי את הוולוו האוטונומית לפני שעברה באור אדום, כפי שנראה בצילום וידיאו מקרי?

יש לציין כי בתקשורת האמריקנית מציינים כי טסלה וגוגל אכן קיבלו היתר מהמדינה לבחון את המכוניות האוטונומיות שלהם, כך שתביעת משרד התחבורה המקומי שם, היא אכן לגיטימית. לעת עתה אף צד אינו נסוג מעמדתו ויועצים משפטיים מחזקים את שני הצדדים.

להערכתנו, וכפי שדיווחנו בעבר, אלו הן רק יריות הפתיחה למלחמה רחבה הרבה יותר, שבסופה נדע כולנו כיצד יראו הפרויקטים האוטונומיים העתידיים. רמז לכל אלו שחושבים כי העתיד האוטונומי הוא אוטוטו כאן, משום שבעיות חדשות יצוצו עוד פעמים רבות, עד שנחזה בעתיד אוטונומי מלא.