שובר שוק: תראו מה החליפה החדשה הזו מאפשרת לעשות

חברת סטארט-אפ דנית פיתחה טכנולוגיה המפשטת את תהליך הפקת סרטי אנימציה, והכל באמצעות חליפה חכמה ופשוטה ■ צפו בוידאו

סטארט אפ , דנמנרק, חליפה חכמה ליצירת דמויות אנימציה ללא מצלמות, Smartsuit Pro, / צילום: וידאו
סטארט אפ , דנמנרק, חליפה חכמה ליצירת דמויות אנימציה ללא מצלמות, Smartsuit Pro, / צילום: וידאו

מרבית דמויות האנימציה בסרטים של העת הנוכחית חייבות את התנועות הטבעיות שלהן לשחקנים הלבושים בחליפות קליטה אשר מוקפות במצלמות.

התהליך הארוך המסורבל והיקר הזה עשוי להפוך בקרוב לנחלת העבר. חברת סטארט אפ דנית בשם Rokoko פיתחה את ה-Smartsuit pro, חליפת קליטה אשר פועלת ללא חיווט או מצלמות ובמקום זאת מסתמכת על סנסורים ורשת Wi-Fi אשר מקליטים את זרם התנועות והופכים אותו לדמות אנימציה בזמן אמת.

החליפה החכמה מצוידת ב-19 סנסורים המפוזרים על גופו של השחקן ואשר כוללות ג'יירומטר, אקסלומטר ומגנומטר. המערכת אוספת את המידע המגיע מכל אותם רכיבים ומנתחת אותו באמצעות אלגוריתמים אשר מחשבים את המיקום התלת ממדי של כל סנסור ביחס לשאר הסנסורים.

את המידע המעובד ניתן לשמור בהארד דיסק בגב החליפה או לשלוח בסטרימינג דרך Wi-Fi למכשירים אחרים המחוברים לרשת. החליפה מופעלת באמצעות סוללה קטנה המספיקה ל-8 שעות פעילות ואשר ניתנת להטענה דרך USB. על פי המפתחים, המערכת יכולה לקלוט את תנועתם של עד 5 שחקנים באמצעות ראוטר אחד בלבד, והיות וה-Smartsuit pro מפיקה מייצאת מספרים במקום קבצי וידאו, המידע שנאסף הוא קל וכך ניתן לשליחה במהירות רבה.

לאחר שהוקלט על ידי החליפה, המידע מגיע לתוכנת ה-Smartsuit Studio אשר מאפשרת למשתמשים להקליט, לערוך ולצפות מחדש בדמויות שנוצרו. משם ניתן לייצא אותן לקבצי FBX או BVH ואז לערוך אותן במערכות אנימציה.

ה-Smartsuit Pro מיועדת לחברות הפקה וגיימינג בליגת העל וגם ליוצרים בעלי אמצעים צנועים יותר אשר עד עכשיו לא יכלו בכלל לחלום על הפקת דמויות אנימציה בדרך הזו. מעבר לעולם הבידור, Rokoko מייעדת את החליפה החכמה לשוקי אימוני הספורט והשיקום הפיזי.

ה-Smartsuit Pro זמינה לרכישה מוקדמת דרך החברה תמורת 2,245 דולר והיא תישלח ללקוחות בפברואר 2017.