כל אחד משלושת מייסדי סימאג'ין מדיה יקבל 20 מיליון שקל

Cimagine Media הישראלית נמכרת לסנאפצ'ט תמורת 35 מיליון דולר ■ לפי הערכות, החברה, שיצאה לדרכה לפני 4 שנים, פיתחה פתרון של מציאות רבודה

יוני נבו / צילום: אתר החברה
יוני נבו / צילום: אתר החברה

אחרי פייסבוק, מיקרוסופט, אפל, גוגל ואחרות הגיע התור של סנאפצ'ט, מפעילת האפליקציה הלוהטת התורנית, להתלהב מטכנולוגיה ישראלית, לרכוש אותה, להעשיר את חשבון העו"ש של מייסדיה, ולקבל דרכה דריסת רגל ראשונה בתעשיית הטק הישראלי. סנאפצ'ט רוכשת את Cimagine Media הישראלית תמורת 35 מיליון דולר, לפי הערכות, וזאת לאחר שהושקעו בחברה מיליוני דולרים בודדים. כך, מהווה אקזיט זה החזר ממש לא רע על ההשקעה לבעלי המניות ב-Cimagine.

סנאפצ'ט, נזכיר, פיתחה אפליקציה לשיתוף תמונות שמאפשרת לשלוח תמונות שנעלמות אחרי 10 שניות מהמכשיר אליו נשלחו. כמו כן, האפליקציה הפכה לפופולרית מכיוון שהיא מאפשרת לערוך את התמונות (בעיקר להוסיף להן כל מיני אלמנטים). החברה צפויה להיות מונפקת בוול סטריט ברבעון הראשון של 2017 לפי שווי מוערך של 30 מיליארד דולר.

Cimagine, שיצאה לדרכה לפני 4 שנים, פיתחה פתרון של מציאות רבודה (Augmented Reality או AR) - טכנולוגיית מחשוב המשמשת כהעתק של המציאות. במציאות כזו, משולבים אלמנטים וירטואליים - שבעיקר מספקים עוד מידע על מה שעומד מולנו - שמתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי. רק בשבוע שעבר נודע כי חברה ישראלית אחרת בשוק זה, Lumus, גייסה 30 מיליון דולר, כך שרכישת Cimagine מהווה עוד הוכחה לאטרקטיביות הגואה של טכנולוגיות AR.

הפתרון של Cimagine מאפשר לבחון התאמה של חפץ או מכשיר חשמלי לחלל שבו הוא אמור להיות וזאת דרך הטאבלט או הסמארטפון. לדוגמה, כאשר קוקה קולה רוצה למקם מכונת משקאות שלה בתוך מכולת, הפתרון של Cimagine מסייע לה לזהות את המיקום הנכון. ואותו הדבר לגבי בחירת רהיט לסלון וכדומה.

את Cimagine הקימו שלושה: יוני נבו (מנכ"ל); ניר דאובה (סמנכ"ל מוצר); עוזי אגרי (סמנכ"ל מו"פ). נבו היה בעברו בכיר ב-ECI, דאובה היה בכיר ב-Telco Systems ואגרי עבד ב-BATM הישראלית. Cimagine מומנה בעיקר על ידי מועדוני אנג'לים וחממות למיניהם (ראו טבלה). לפי רשם החברות, כל אחד משלושת מייסדיה מגיע לאקזיט כשבאמתחתו 15% מהונה, ולכן כל אחד יקבל בערך 5 מיליון דולר (20 מיליון שקל).

Cimagine Media

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: פתרון של מציאות רבודה

מייסדים: יוני נבו (מנכ"ל); ניר דאובה (סמנכ"ל מוצר); עוזי אגרי (סמנכ"ל מו"פ)

סך גיוסי הון עד כה: מיליוני דולרים בודדים

מספר עובדים: 20

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה

בעלי המניות.indd
 בעלי המניות.indd