Marketest: מלונות דן - הרשת המועדפת על הנופשים בישראל

רשת פתאל הציגה שיפורים במרבית המדדים ועקפה את ישרוטל, שבשנה שעברה הייתה הראשונה בדירוג והשנה צנחה למקום השלישי ■ שביעות-הרצון הכללית מבתי המלון עלתה

מלון דן אילת /צילום: סיוון פרג'
מלון דן אילת /צילום: סיוון פרג'

רשת מלונות דן היא הרשת המועדפת על הנופשים בישראל - כך עולה ממדד Marketest בענף המלונאות בישראל לשנת 2016.

ציון שביעות-הרצון הכללית מרשת מלונות דן עמד על 8.5; הציון הכללי שקיבלה רשת מלונות פתאל עמד על 8.4; והציון הכללי של רשת ישרוטל, שדורגה ראשונה בסקר 2015, הסתכם השנה ב-8.3. רשת קראון פלאזה (אפריקה ישראל) דורגה בציון 8.1.

הדירוג הכללי של ענף בתי המלון עמד לפי הסקר על 8.3 - שיפור מההערכה הכללית של הסקר אשתקד, שהסתכם בציון 8.1 לכלל הענף. הסקר בוצע בקרב 600 נשאלים, 150 מהם לכל רשת. 

המדדים בהם הובילה רשת מלונות דן, לצד שביעות-הרצון הכללית, היו שביעות-רצון מהאוכל (8.6), שביעות-רצון מחזות המלון והאסתטיקה (8.4) ותמורה למחירים: 7.8 - מדד שהיה נמוך באופן כללי עם הדירוג 7.6 (לאור מחירי הנופש היקרים בישראל).

ברשת פתאל ציינו המשיבים לטובה את משך ההמתנה לחדר (ציון 8.4) ואת שביעות-הרצון מהבידור - ציון גם כן נמוך יחסית, 7.6 לעומת 7.4 בדירוג הכללי.

הציון שהעניקו המשתתפים בסקר לרשת מלונות דן למידת הנכונות לשוב ולנפוש במלון עמד על 8.3. הרשת השנייה היא פתאל עם הציון 8, אחריה ישרוטל עם הציון 7.8 וקראון פלאזה (אפריקה ישראל) עם הציון 7.6.

בפרמטר אדיבות השירות כיכבו דן ופתאל עם הציון 8.6, ישרוטל אחריהן עם הדירוג 8.5 וקראון פלאזה עם הדירוג 8.2. הרשת שהציגה שיפורים ניכרים ביחס לשנה הקודמת היא פתאל. 

שביעות-הרצון הכללית מבתי המלון עלתה ביחס לשנה הקודמת, כאשר גם ציוני המלונות השתנו ביחס לשנה הקודמת: במדד לסיכום 2015 הובילה את הסקר הרשת ישרוטל, שכעת מוקמה שלישית. פתאל, שבשנה הקודמת דורגה שלישית עם הציון 7.2, הציגה שיפור נאה לדירוג 8; ודן, שדורגה שנייה בשנה שעברה, העפילה כאמור למקום הראשון בסקר השנה.

עוד עולה מהסקר כי מרבית ההזמנות בענף מבוצעות דרך אתר של סוכנות/חברת נופש. הפרמטר החשוב ביותר לנופשים הם מחיר ומיקום המלון, כשיותר מ-50% ציינו כי המלצות על המלון מהוות גורם חשוב בבחירת המלון.

בנוסף, 80% מהמתארחים ציינו כי עשו שימוש באתר חוות-דעת לשם בחירת בית המלון בו התארחו בחופשה הנוכחית, כאשר האתר המוביל הוא booking.