גיתם יטפל בתקציב הפרסום של מותג הרכב מיצובישי

התקציב טופל בשנים האחרונות בפובליסיס ישראל ■ הפרידה מפובליסיס נערכה על רקע רה-ארגון בקבוצה

חודשים ספורים לאחר שנפרד מתקציב מותג הרכב אופל, מצליח משרד הפרסום גיתם BBDO לקבל תקציב רכב אחר: ל"גלובס" נודע כי גיתם יטפל בתקציב הפרסום של המותג מיצובישי מקבוצת כלמוביל.

מערך הפרסום של קבוצת כלמוביל מנה עד לאחרונה שני משרדי פרסום: גליקמן-שמיר-סמסונוב, המטפל בתקציבי יונדאי ומרצדס; ופובליסיס ישראל, שטיפל בתקציב מיצובישי. הפרידה מפובליסיס ישראל נערכה על רקע רה-ארגון בקבוצה, במסגרתו מוזגה פעילותו של המשרד בפעילות ליאו ברנט.

חלק מתקציבי פובליסיס הועברו למשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, וחלק נותרו בליאו ברנט. אך לליאו ברנט כבר יש מותג רכב אחר, כך שהעברת מיצובישי אליו הייתה בלתי אפשרית; ולהוסיף תקציב נוסף לגליקמן-שמיר-סמסונוב לא היה לכולמוביל עניין, מאחר שמערכת היחסים עם המשרד באותה עת לא הייתה מיטבית.

פובליסיס קיבל את תקציב מיצובישי לאחר שתקציב UMI, שבו טיפל במשך שנים, הפסיק את ההתקשרות עם המשרד; ואילו גליקמן-שמיר-סמסונוב ויתר על תקציב רנו כדי לקבל את יונדאי ומרצדס, שעזבו באותה עת את שלמור-אבנון-עמיחי, שהיה אז בשיא המשבר שלו.

ענף הרכב שונה מבחינת התנהלות השחקנים לעומת ענפים אחרים בענף הפרסום, זאת בגלל שההיצע גבוה מהביקוש - אין מספיק משרדים גדולים שיכולים לטפל בתקציבי רכב, מאחר שליבואנים יש נטייה שלא לרכז מספר מותגים במשרד אחד.

כך למשל, כשקבוצת הרכב סמל"ת יצאה לאחרונה במכרז על תקציב הפרסום שלה, מלבד אדלר-חומסקי לא היה משרד גדול ללא תקציב רכב שיכול היה להתמודד על התקציב. על פניו ניתן היה להניח כי מכרז על מותג לא גדול כמו מיצובישי לא יעורר עניין רב בקרב המשרדים, אבל הניסיון בתחום הרכב מגלה כי יש בו הפתעות לא קטנות, שנובעות מכך שבשוק קטן מערכות היחסים של החברות עם המשרדים ידועות וברורות. אמנם מיצובישי לכשעצמו אינו גורם שיגרום למשרד להסתכן ולעזוב תקציב אחר שהוא מטפל בו, אבל חבילה כוללת של מותגים עשויה לשנות את התמונה.