אנג'ל וצבי נפגשו בלונדון עם גורם שעשוי להשקיע בזכיינית ערוץ 2 רשת

ייתכן כי המשקיע שעמו נפגשו בעל השליטה ומנכ"ל רשת אינו היחיד שמועמד להיכנס כשותף בזכיינית, וכי בקרוב ייפגשו עם משקיעים פוטנציאליים נוספים ■ ברקע לניסיון להכניס שותף נוסף עומד המעבר לשידור 7 ימים בשבוע, הדורש השקעה של מיליוני שקלים

אודי אנג'ל, בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, ואבי צבי, מנכ"ל הזכיינית, טסו בשבוע שעבר ללונדון כדי להיפגש עם גורם שעשוי להיכנס כמשקיע לחברה. כיום מוחזקת רשת על ידי XT השקעות של אנג'ל ועידן עופר (51%), הענקית הבינלאומית אנדמול-שיין (33%), ומיכאל שטראוס (16%). ייתכן שהמשקיע החדש, אם יהיה כזה, יביא לדילול שאר בעלי המניות או שיחליף את חלקם.

על פי חלק מההערכות בשוק, ייתכן כי המשקיע - שזהותו אינה ידועה כרגע - אינו היחיד שמועמד להיכנס כשותף בזכיינית, ובקרוב עשויים קברניטי הזכיינית להיפגש עם משקיעים אפשריים נוספים. מרשת לא נמסרה תגובה לידיעה.

ברקע לעניין שמגלה הזכיינית בהכנסת שותף עומד, כמובן, האיום שמרחף מעל שוק הטלוויזיה המסחרית: פיצולו של ערוץ 2 בסוף 2017, וכניסה לעידן שבו שלושה גופים ישדרו במשך 7 ימים בשבוע. מהלך כזה, אם אכן ייצא לפועל, דורש מכל אחת מהזכייניות, קשת ורשת, השקעה של מאות מיליוני שקלים ברכישת והפקת תכנים ל-3-4 ימים נוספים בשבוע. זאת, כששוק הפרסום בישראל סובל מסטגנציה ועוגת הפרסום אינה גדלה, ובזמן שהמפרסמים מפנים עוד ועוד מכספם לאפיק הדיגיטלי, כלומר בעיקר לפרסום בפייסבוק ובגוגל.

על רקע הנתונים הללו, בשוק יש הסכמה כי לסיטואציה שבה פועלים שלושה גופי ברודקאסט שמשדרים 7 ימים בשבוע אין היתכנות כלכלית, והמהלך ההגיוני הוא איחוד של שניים מבין שלושת הגופים. על פניו, הצעד המתבקש היה מיזוג בין קשת לרשת, שממילא חולקות כיום ערוץ, ומה שחשוב יותר - חולקות גם בבעלות על חברת החדשות של ערוץ 2. מסיבות שונות המגעים בעניין הגיעו למבוי סתום, ובנקודת הזמן זו, ככל הידוע, הנושא אינו על הפרק.

אפשרות אחרת היא מיזוג בין רשת לערוץ 10. במיזוג כזה יכול להיות היגיון, מכיוון שרשת מחזיקה כיום כמעט בכל פורמטי המגה-ריאליטי - תחום שערוץ 10 נמנע ממנו בשנים האחרונות מתוך החלטה אסטרטגית, לאחר הפסדי העתק שצבר - בעוד לערוץ 10 יש חברת חדשות חזקה, שיכולה לתת מענה לתחום הזה, במקרה שרשת תמכור את חלקה בחדשות 2 לקשת.

עם זאת, בהחלט לא מן הנמנע שבסופו של דבר, למרות חוסר ההיגיון הכלכלי, השוק ימצא את עצמו בסוף השנה עם שלושה ערוצים במתכונת מלאה. רשת וגם קשת כבר נערכות לאפשרות הזאת, וכפי שמחייב אותן החוק הן הגישו לפני למעלה מחודשיים לרשות השנייה בקשת מעבר לרישיון (כיום הן משדרות על פי זיכיון), שבמסגרתו ישדרו 7 ימים בשבוע.

בהודעה לתקשורת שפרסמה רשת עם בקשת הרישיון, היא ציינה כי במסגרת שידוריה המתוכננים היא תצרף למותגי הריאליטי החזקים שכבר נמצאים ברשותה - "הישרדות", "המירוץ למיליון", "אקס פקטור" ו"דה ווייס" - גם את הריאליטי "האח הגדול", שעונתו האחרונה בקשת משודרת בימים אלה.