הזמן שבו כל העולם חוגג: למה כדאי לצאת לחופשה בפברואר

חודש פברואר הוא חודש הקרנבלים, הודות לאינספור אירועים שייערכו במדינות שונות ברחבי העולם ■ מה מציע תפריט חופשות הקרנבל של פברואר, וכמה יעלה לכם לצאת מהפוך ולהצטרף לחגיגה?

צ'ק אין, קרנבלים/ צילום: צ'ק אין
צ'ק אין, קרנבלים/ צילום: צ'ק אין

בתחילת השנה האזרחית, לרוב במהלך חודש פברואר, מתקיימים ברחבי העולם מאות קרנבלים. המילה "קרנבל" משמעותה "שלום לבשר", היות ובאירופה נהגו הנוצרים הקתולים להתנזר מבשר ומכל הנאה גופנית אחרת במשך 40 יום לפני חג הפסחא.

לפני הצום התקיימו חגיגות זלילה וחטאים שהובילו למאות אירועים ססגוניים ברחבי העולם: מהקרנבל בברזיל, עבור בקרנבל המסיכות של ונציה ועד עשרות קרנבלים מסורתיים שיתקיימו באיריים הקנריים, בשווייץ וביוון, חודש פברואר גדוש באירועים מעניינים.

לקרנבלים אפשר לנסוע עצמאית או במסגרת של טיול מאורגן, שהיתרון הגדול שלו הוא שריון של מקומות לינה, אותם קשה למצוא בתקופה הזו, בעיקר במקומות האותנטיים.

לסוכני הנסיעות יש היצע עשיר של טיולי קרנבלים: אופיר טורס, למשל, מציעה טיול של 8 ימים באיטליה בסוף פברואר, הכולל ביקור בקרנבל המסכות בונציה, בקרנבל הניוקי בורונה ובקרנבל התפוזים באיבריה, במהלכו תוכלו להשליך תפוזים מלאי מיץ על החוגגים האחרים כסמל לחופש ולניצחון. טיול כזה מתחיל ב-1,100 דולר, כולל טיסות, לינות והדרכה.

גם שווייץ חוגגת עם קרנבל הפאסנאכט שייערך בסוף פברואר בלוצרן ובתחילת חודש מארס בבאזל ובברן. הפסטיבל נמשך 3 ימים, נחגג כבר למעלה מ-700 שנה ומסמל את הרצון לגרש את החורף. החוגגים עוטים מסיכות ותחפושות צבעוניות ומקיימים מצעדי רחוב המלווים בכלי נגינה, בלפידים ובהמון מצב-רוח טוב והיתולי. 

חברת Swiss1, המוציאה טיולים מודרכים לחגיגות הללו, מציעה למשל טיול למשך 6 ימים הכולל טיסה ולינות בכ-1,600 אירו וטיול ללא הדרכה של 5 ימים מ-1,150 דולר. 

אחד הקרנבלים הבולטים באירופה הוא הקרנבל בטנריף, שמזכיר באווירה שלו את הקרנבל בברזיל, כשהוא כולל תהלוכות ססגוניות, בובות ענק, רקדנים ורקדניות, תזמורות ומסיבות רחוב סוחפות. 

חברת אופקים מציעה טיול מאורגן למשך 8 ימים הכולל סיור באי וביקור בקרנבל במחיר של 1,900 דולר לאדם.