החקירה נגד נתניהו: 3 אנשי עסקים נוספים ייחקרו השבוע

היועמ"ש מנדלבליט אישר ליאח"ה לחקור את השלושה בקשר ל"תיק 2000", שבו לפי החשד ביקש איש עסקים מנתניהו לסייע לו בתמורה לעזרתו בנושא החשוב לרה"מ ■ לאחר מכן צפוי נתניהו להיחקר בשלישית

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מתכוונים לחקור ביומיים הקרובים עוד 3 אנשי עסקים במסגרת "תיק 2000", שבו מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי החשד, איש עסקים בכיר המקורב לנתניהו ביקש ממנו להתערב כדי לסייע לו בעניין עסקי שהוא מקדם - ובתמורה הבטיח אותו איש העסקים לקדם עניין הקשור לנתניהו דרך השפעתו על גורם אחר.

בידי החוקרים יש הקלטות המתעדות את המגעים בין איש העסקים לבין ראש הממשלה. לפי גורם במערכת אכיפת החוק, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אישר את חקירתם של השלושה, ורק לאחר מכן עשוי נתניהו להיחקר בפעם השלישית.

לדברי גורם המעורה בפרשה, שלושת המעורבים שימשו מעין מתווכים בין איש העסקים לנתניהו וכן היו אלו שאמורים לקבל את ההחלטות בנושא.

לפי גורם במערכת אכיפת החוק, "בסיפור הזה לא ניתנו מתנות או כסף, אלא מדובר בהשפעה הדדית בין איש העסקים לראש הממשלה". הוא הוסיף כי "עיקרי הפרשה הוצגו במסגרת החקירה השנייה של ראש הממשלה. נתניהו התייחס לחשד שהוטח בפניו ומסר את גרסתו".

נתניהו נחקר במשך כ-5 שעות במעונו בירושלים ביום חמישי האחרון - גם בנוגע ל"תיק 1000", שבמסגרתו הוא חשוד שקיבל סיגרים ושמפניות יקרות מהמפיק ארנון מילצ'ן - במשך שנים רבות.

לדברי הגורם, בעקבות גרסתו של ראש הממשלה "נדרשים החוקרים לבצע שורה של תשאולים של גורמים שראש הממשלה העלה בפני החוקרים. רק לאחר שהחוקרים יגיעו ויתשאלו את אותם גורמים, ניתן יהיה לקיים חקירה נוספת של ראש הממשלה".

הוא הוסיף כי "כמובן שהחוקרים יידרשו לאמוד את טיב המידע שיתקבל מתשאול אותם גורמים ולהשוות אותם עם המידע שהצטבר עד עתה, כולל גרסת ראש הממשלה".

ביום שישי מסר פרקליטו של נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט, כי "אין בדל של עבירה פלילית" במעשים המיוחסים לו בפרסומים בתקשורת. "כל בר-דעת מבין שאם הביא חבר קרוב לחברו סיגרים כמתנה - אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור".

לדבריו, הוא שמע את תשובות נתניהו בחקירה, והוא משוכנע שכשאלה יתפרסמו, "יתברר לכל השומעים כי אין בהם שום חשש או אבק של עבירה פלילית".