בוטל הסכם שיתוף-הפעולה בין קדימהסטם לחברה קוריאנית

במסגרת ההסכם היתה אמורה לקבל החברה הישראלית, בשלב ראשון, כ-7 מיליון דולר תמורת הזכויות לשיווק שני מוצריה המובילים בקוריאה

תאי גזע / צילום: shutterstock
תאי גזע / צילום: shutterstock

מזכר ההבנות לשת"פ בין חברת תאי הגזע קדימהסטםהישראלית לבין חברת Corestem הקוריאנית, לא הבשיל לכדי הסכם מחייב.

בעקבות זאת ירדה מניית קדימהסטם, למחיר מעט נמוך יותר מזה בו נסחרה החברה ערב ההודעה על חתימת מזכר ההבנות. שווי החברה עומד עתה על כ-101 מיליון שקל.

מחסור במזומנים

הסכם שיתוף-הפעולה היה אמור תחילה להוביל להשקעה של 7 מיליון דולר בחברת קדימהסטם, השקעה נחוצה מאוד לחברה, שבקופתה היו נכון לסוף הרבעון השלישי של 2016, 2.5 מיליון שקל בלבד, ובעלי השליטה השקיעו בה מאז 2.5 מיליון שקל נוספים בצורת הלוואה המירה למניות. ההשקעה אף הייתה אמור להתבצע בפרמיה, לפי שווי של 114-140 מיליון שקל.

בעקבות ההשקעה, הייתה אמורה Corestrem לקבל את זכויות השיווק בקוריאה של שני המוצרים המובילים של קדימהסטם, מוצר לטיפול ב-ALS ותאים מפרישי אינסולין לטיפול בסוכרת. החברות היו אמורות להקים גם מיזם משותף לשיווק המוצר.

קדימהסטם לא פרסמה מדוע הופסק המו"מ. מנכ"ל החברה, יוסי בן יוסף, אמר ל"גלובס" כי Corestem הפסיקה את השת"פ מסיבות שאינן קשורות בקדימהסטם ומוצריה.

מלבד ההשקעה והאפשרות להיכנס לשוק הקוריאני, שיתוף-הפעולה היה אמור להוות גם גושפנקה עבור קדימהסטם. Corestem היא חברת פיתוח תרופות אשר קיבלה אישור לשיווק בקוריאה של תרופה לטיפול בניוון שרירים מסוג ALS, במסלול מיוחד בקוריאה לאישור מוצרים למחלה חשוכת מרפא זו, שכלל ניסוי ב-8 חולים בלבד. העובדה כי בנוסף למוצר המאושר שלה, Corestem בחרה לפתח ולשווק את המוצר של קדימהסטם, היווה נקודה לטובת החברה.

קדימהסטם הודיעה כי תמשיך כעת בתוכניותיה המקוריות, ותיכנס בקרוב לניסוי קליני ראשון בטיפול ב-ALS באמצעות תאי גזע עובריים.

קדימהסטם רשמה ב-9 החודשים הראשונים של השנה הכנסות של 884 אלף שקל משירותים שנתנה לחברת מרק סרונו, ושרפה 9.8 מיליון שקל לפעילותה השוטפת.