קסטרו השלימה רכישת 50% מאורבניקה בהשקעה של 90 מ' ש'

לפי הערכות אורבניקה, הרשת סיימה את 2016 עם מכירות של כ-120 מיליון שקל ורווח של 7-8 מיליון שקל

בר רפאלי - אורבניקה / צילום: שאטרסטוק שוקה כהן
בר רפאלי - אורבניקה / צילום: שאטרסטוק שוקה כהן

חברת קסטרו השלימה את רכישת 50% ממניות חברת פאלו ריטייל, המפעילה את רשת האופנה המוזלת אורבניקה, תמורת 90 מיליון שקל שייכנסו לקופת החברה. על העסקה דיווחה קסטרו לפני כשבועיים. כעת, לאחר השלמת תנאים מתלים שונים, ובהם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, העסקה הושלמה.

רשת אורבניקה, שהחלה לפעול אשתקד, מציעה אופנה לכל המשפחה, מינקות ועד לגיל המבוגר, והפריטים בחנות כוללים אופנת בייסיק, בגדי ערב, בגדי ספורט, הלבשה תחתונה וכן נעליים, תכשיטים, תיקים ואקססוריז. כיום מונה הרשת 5 חנויות, והיא מתכננת לפתוח 4 סניפים נוספים במהלך 2017.

חלק מבעלי המניות של החברה הנרכשת הם גם בעלי מניות בקבוצת חברות הודיס, אשר קסטרו מחזיקה ב-26.4% מהון המניות שלהן, אותן רכשה באוגוסט 2016. 

ההכנסות והרווח זינקו

אורבניקה, שצומחת במהירות, רשמה הכנסות של 81 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2016. הרווח התפעולי היה 4.1 מיליון שקל, והרווח הנקי בתקופה זו עמד על 3.4 מיליון שקל.

באורבניקה העריכו כי את 2016 תסיים הרשת עם הכנסות של כ-120 מיליון שקל ורווח נקי של 7-8 מיליון שקל. את שנת 2015, שבה פעלה באופן חלקי, סיימה הרשת עם הכנסות של 40 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הגיעה לרווח נקי של 2 מיליון שקל.

בדומה להודיס, גם באורבניקה ישנו ריבוי של שותפים, בראשות יוסי גביזון ואלי גבי, ושכוללים גם את אורן בר גיל, ניצן ישראלי ומריאנו קרפ. עוד שתיים שמחזיקות במניות אורבניקה (ובהודיס) הן הדוגמנית בר רפאלי (2% מהמניות) ואמה, ציפי רפאלי (1%). השיווק של אורבניקה נבנה על המותג בר רפאלי, המשמשת כפרזנטורית של הרשת.

 

עם השלמת העסקה, לקסטרו ולקבוצת בעלי המניות הקיימים של פאלו ריטייל יש את הזכות למנות כל אחת שני דירקטורים לדירקטוריון. ההסכם כולל גם התחייבות לחלוקת דיבידנד שנתי של 50% לפחות מהרווחים השנתיים הראויים לחלוקה.

קסטרו מתמודדת היטב עם התחרות הגוברת בתחום הקמעונאות בארץ. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה הרשת גידול של 10% במכירות לרמה של 734 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של 26 מיליון שקל. המניה רשמה עלייה של קרוב ל-30% בשנה האחרונה, ושווי החברה בבורסה הגיע ל-655 מיליון שקל.

קסטרו
 קסטרו