החרפה ביחסי העבודה בפסגות - העובדים הכריזו סכסוך עבודה

העובדים מתנגדים להעסקת מוקדנים במיקור חוץ ■ מהודעה שהעבירו חברת הוועד לעובדים עולה חשש מפני הגדלת הנוהג להעסיק עובדים במיקור חוץ גם במחלקות אחרות ■ פסגות: מקיימים הידברות עם הוועד

בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר
בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר

סכסוך עבודה הוכרזה היום (ה') בבית ההשקעות פסגות. עובדי החברה שהתאגדו בכוח לעובדים טוענים כי ההנהלה החלה בהעסקה של עובדי שירות הלקוחות במיקור חוץ, דבר שמעלה חשש כי תופעת העסקה במיקור חוץ תתרחב אל מעבר למוקד שירות הלקוחות.

מהודעת ועד עובדי פסגות לכלל העובדים עולה כי פסגות הקימה מוקד שירות לקוחות בתפן בו מועסקים כ-12 עובדים כשהתקנים קובעים כי ניתן להעסיק 90 עובדים. הוועד דורש כי רק 15% מעובדים אלה יועסקו במיקור חוץ בעוד ההנהלה מבקשת שכמחצית מהעובדים יועסקו בפרקטיקה הזו. לטענת העובדים, מסרה להם ההנהלה כי העסקה במוקד שירות הלקוחות במיקור חוץ היא מענה לבעיות של תחלופת עובדים גבוהה במוקד אולם העובדים אינם מקבלים טענה זו.

מפסגות נמסר: "הנהלת פסגות קיבלה לידיה היום את המכתב בו טוען הועד על הכרזת סכסוך עבודה והיא תתייחס אליו בפירוט. הנהלת פסגות מכבדת את הועד הנבחר ומאז היבחרו מקיימת עימו הידברות שוטפת בתום לב. פסגות כתמיד מחויבת לשירות המיטבי עבור לקוחותיה ועל מנת להגשים מטרה חשובה זו אף הגדילה פסגות תקנים של נציגי שירות פנימיים ובמקביל אף הסתייעה במספר בודד של נציגי שירות חיצוניים וזאת כמובן מבלי לפגוע בעובדי פסגות".

מטעם ועד עובדי פסגות, המאוגד בכוח לעובדים, נמסר: "מהלך העברת עבודת שירות הלקוחות למיקור החוץ נעשה ללא ידיעת וועד העובדים המצוי במומ עם ההנהלה מזה מזה מספר חודשים. אנו רואים מהלך זה כמהלך הפוגע באמון העובדים".

עוד צויין מטעמם כי "דבר קיומו של מוקד שירות לקוחות נודע לנו במקרה. כך לא מתנהל מו"מ בתום לב. יצויין כי זו הפעם הראשונה בה שירותי ליבה בבית השקעות מוצאים למיקור חוץ. בנוסף מנסה הנהלת החברה לחייב את וועד העובדים לחתום על הסכם סודיות דרקוני שמשמעו כי וועד העובדים לא יוכל לעדכן את העובדים על התפתחויות במו"מ" טענו והוסיפו שיעדכנו את העובדים.