עופר רוצה למכור את IDE ב-400 מ' ד' - תשובה מעדיף להמתין

לא מן הנמנע שכיל וקבוצת דלק, המחזיקות במניות חברת הנדסת התפלה בחלקים שווים, ייפנו לדרך של היפרדות (BMBY) בחברה

כיל וקבוצת דלק אינן רואות עין בעין את הליך המימוש של החברה המשותפת שלהן - IDE (הנדסת התפלה). לאחר חודשים ארוכים של ניסיונות למכור את החברה, שבה מחזיקות שתי החברות הענקיות בחלקים שווים, נראה כי הן נקלעו לאי הסכמה סביב המחיר שבו יש לממש את החברה. בעוד כיל מעוניינת למצות הצעה שהתקבלה באחרונה ושנקבה בתמורה של כ-400 מיליון דולר עבור IDE, דלק אינה להוטה לממש במחירים אלה, ומעוניינת לחכות להזדמנות טובה יותר.

קבוצת דלק, בניהולו של אסי ברטפלד ובשליטתו של יצחק תשובה, וחברת הדשנים כיל, שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר, דנות ביניהן על האופן הראוי שבו עליהן לפעול ביחס להחזקה המשותפת ב-IDE, המתמחה בפיתוח, תכנון, ייצור ותפעול של מתקני התפלה ופתרונות מים מתקדמים. לא מן הנמנע שהשתיים ייפנו לדרך של מנגנון היפרדות (BMBY).

לדברי גורמים בשוק, כיל להוטה להשלים במהרה את הליך המכירה של IDE, המנוהלת על ידי אבשלום פלבר, בלי לחכות להצפת ערך נוספת, בעוד שבדלק מעריכים כי מדובר בחברה ששווייה אמור להיות גבוה יותר מהשווי שנקבו מתעניינים פוטנציאליים באחרונה.

קבוצת דלק נמצאת בימים אלה בעיצומם של מהלכים למכירת מניות השליטה בקבוצת הביטוח הפניקס, שבין השאר, מחזיקה בבית ההשקעות אקסלנס, לידי יאנגו הסינית. עסקה זו נמצאת לפתחה של הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, שלה הסמכות הבלעדית לאישור העסקה.

בשנים האחרונות הובילה דלק שורה של מימושים, שנעשו אגב שינוי אסטרטגי למיקוד עסקיה בתחומי האנרגיה, בישראל ובעולם. במסגרת הליך זה מימשה דלק בשנים האחרונות את החזקותיה בחברת הביטוח האמריקאית ריפבליק ובחברת הנוסטרו ברק קפיטל, וכן את החזקותיה ברשת תחנות השירות רודשף בבריטניה, דלק אירופה וחברת הזיקוק דלק US.