לראשונה: דמי השכירות למשרדים בת"א - מעל 100 שקל למ"ר

סקירת שוק המשרדים של אינטר ישראל יועצי נדל"ן:  שיעור התפוסה הגיע לכ-97.4% בחציון השני של 2016 ■ ציר רוטשילד הינו היקר ביותר - 112 שקל בממוצע למ"ר

משרדים / צילום: בלומברג
משרדים / צילום: בלומברג

דמי שכירות משרדים בת"א עלו ב-2.3% במחצית השנייה של 2016 על כ-101.5 שקל למ"ר, לעומת 99.2 שקל למ"ר במחצית הראשונה. כך עולה מסקירת שוק המשרדים של אינטר ישראל יועצי נדל"ן.

הסקירה התבססה על כ-2.6 מיליון מ"ר שטח משרדים ב-153 מגדלים יוקרתיים בגוש דן. הניתוח הסטטיסטי התבסס על מדגם שכלל 78 מגדלים, בשטח כולל של 1.8 מיליון מ"ר. לא נכללו מגדלים המשמשים דייר בודד או מספר מצומצם של דיירים ושאין בהם תחלופה של דיירים.

בת"א נסקרו שישה צירי מע"ר (מרכז עסקים ראשי): רוטשילד, שאול המלך, ציר החוף, מנחם בגין, יגאל אלון ורמת החייל. בנוסף נסקרו את ציר הבורסה בר"ג וה-BBC בבני ברק.

בחציון השני של 2016, קצב האכלוס נטו (Take-Up) של משרדים Class A במע"ר תל-אביב ירד באופן ניכר בהשוואה לחציון הראשון של השנה והסתכם בכ-20 אלף מ"ר בלבד. יש לציין כי תוספת שטחי המשרדים Class A בחציון הנוכחי עמדה על כ-21,000 מ"ר, דהיינו כמעט כל שטחי המשרדים שהתווספו לשוק אוכלסו. הדבר הוביל לשיפור ברמת התפוסה, הגבוהה ממילא.

שיעור התפוסה עלה במעט והגיע לכ-97.4% בחציון השני של השנה, כולל בני ברק ורמת החייל, לעומת שיעור תפוסה של כ-97.1% בחציון הקודם. 

יורם בלומנטל, שותף מנהל באינטר ישראל: "בתחילת 2017 יתווספו שטחי משרדים יוקרתיים, בהיקף של כ-250 אלף מ"ר (וכ-500 אלף מ"ר בכל 2017). ההיצע הנוסף ישפיע על המחיר הממוצע, כאשר מגדלים קיימים יצטרכו להתחרות ביתר שאת מול המגדלים החדשים. יחד עם זאת, יש להבחין הבחנה ברורה בין שטחי משרדים הנמצאים בבניינים בבעלות יחידה (עזריאלי, אמות, גב ים ועוד) לבין שטחים מרובי בעלים (קבוצות רכישה בעיקר). אנו מעריכים כי תירשם ירידה בדמי השכירות, אולם זו תהיה מתונה הרבה יותר בבניינים בבעלות יחידה".