דניאל מלכה יחליף את ריק קפלן כמנכ"ל IBM ישראל

ריק קפלן: "לפני 5 שנים הצבתי יעד לחבר את ישראל ל-IBM העולמית. אמשיך להיות שגריר נאמן של ישראל במטה החברה וברחבי העולם"

דניאל מלכה / צילום: מירי דוידוביץ
דניאל מלכה / צילום: מירי דוידוביץ

IBM הודיעה על מינויו של דניאל מלכה למנהל הכללי של פעילות החברה בישראל. דניאל מלכה, משנה למנכ"ל IBM ישראל, יחליף את המנכ"ל המקומי היוצא, ריק קפלן.

קפלן, סגן נשיא IBM העולמית, הגיע לישראל לפני כ-5 שנים בכדי להרחיב פעילות החברה בארץ. במהלך שנות כהונתו כמנכ"ל צמחה הפעילות העסקית המקומית והועמקה נוכחות IBM בישראל. בין השאר, הוביל קפלן את הקמת: המרכז למצוינות סייבר בב"ש, IBM Alpha Zone - האקסלרטור הראשון של החברה העולמית, מרכז יישום אפליקציות באשדוד ושותפות בחממה לפיתוח טכנולוגיות בתחום הבריאות (MindUp). קפלן פעל להידוק הממשק בין גופי המכירות והשירותים למעבדות המחקר והפיתוח הפזורות ברחבי ישראל לטובת העצמת הערך במתן פתרונות טכנולוגיים לשוק המקומי.

בתום 5 שנות כהונתו כמנכ"ל IBM ישראל, נקרא קפלן על ידי ההנהלה הבכירה להוביל את הפיתוח העסקי הגלובלי ביחידה לפתרונות חדשניים למגזר הפיננסי, יחידה שהוקמה זה עתה. התפקיד יכלול בין היתר, בחינה והוצאה לפועל של רכישות פוטנציאליות וגיבוש שותפויות אסטרטגיות עם ארגונים מובילים בעולם. במסגרת תפקידו החדש, קפלן ימשיך לסייע לפעילות המקומית של IBM מול לקוחות מרכזיים של החברה בישראל.

ריק קפלן: "לפני 5 שנים הגעתי מארה"ב לישראל ושמתי לעצמי כיעד לחבר את ישראל ל- IBM העולמית. לאחר עבודה אינטנסיבית, היעד הושג באופן שיישא פרי עוד שנים רבות קדימה. יותר מכל, חימם את ליבי לראות כל יום מחדש את המקצוענות והאחווה ב- IBM ישראל לצד היצירתיות ושיתוף הפעולה הפורה עם לקוחותינו ושותפינו העסקיים. אמשיך להיות שגריר נאמן של ישראל במטה החברה וברחבי העולם.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות בכדי להודות לדניאל מלכה, שהיה יד ימיני לאורך שנותיי כאן, וסייע בהובלת השינוי והצמיחה של IBM ישראל, ולאחל לו הצלחה רבה בתפקיד משמעותי זה".