פולקסווגן - יצרנית הרכב שהוכתרה כגדולה בעולם

נתוני המכירות העולמיים לשנת 2016, ממליכים את פולקסוואגן הגרמנית כיצרנית הרכב הגדולה בעולם, בפעם הראשונה בהיסטוריה של החברה ■ איך היא עשתה זאת דווקא בשנה שבה נחשפה אחת השערוריות הגדולות בעולם הרכב אי פעם?

נתוני המכירות העולמיים לשנת אלפיים ושש עשרה, ממליכים את פולקסווגן הגרמנית כיצרנית הרכב הגדולה בעולם, בפעם הראשונה בהיסטוריה של החברה. פולקסווגן הדיחה את טויוטה היפנית, האלופה של שנת אלפיים וחמש עשרה. על פי הנתונים מכרה פולקסווגן עשרה מיליון ושלוש מאות אלף כלי רכב באלפיים ושש עשרה, מה שמהווה עלייה של קרוב לארבעה אחוזים מבחינתה, לעומת השנה שקדמה לה. טויוטה שירדה למקום השני כאמור, הפסידה את הבכורה בהפרש קטן של מאה אלף כלי רכב בלבד.

נקודת אור קטנה עבור היפנים היא שמכירות כלי רכב מתוצרתה צמחו, אם כי בהפרש זניח של חמישית האחוז, כפי שפורסם בבלומברג. לסבר את האוזן, חמישית אחוז מהמכירות השנתיות של טויוטה, זהו סדר גודל של כעשרים אלף כלי רכב, שזה מה שהם מוכרים בפחות מיום עבודה אחד. יש לציין כי פולקסווגן הצהירו בעבר כי הם מתכננים להיות היצרן הגדול בעולם הרכב עד לשנת אלפיים ושמונה עשרה, כך שהם הצליחו לעשות זאת לפני תאריך היעד. זאת ועוד, הם כבשו את המקום הראשון תוך ובמהלך הטיפול בפרשת הדיזלגייט שהתפוצצה ברעש גדול, בה עשו הגרמנים מניפולציה בנתוני זיהום האוויר בכלי רכב מונעים דיזל מתוצרתה, פרשה שעדיין לא נחתמה באופן סופי.

פולקסווגן הצליחו לעשות כן משום שהשוק האמריקני בו נחשפה הפרשה, הוא קטן יחסית עבורם, לעומת שוק הרכב הגדול בעולם, השוק הסיני כמובן, שמהווה זירת מכירות עיקרית עבור הגרמנים, שם הם כמעט ולא מוכרים כלי רכב עם מנועי דיזל, והמודעות הסביבתית לזיהום האוויר נמוכה יותר. פולקסווגן אמנם במקום הראשון, אבל יקח להם הרבה זמן, אם בכלל, לשבור את רצף שבעים ושבע השנים, בהם החזיקה ג'נרל מוטורס האמריקנית, את המקום הראשון במכירות כלי הרכב בעולם.