חברת האופנה בגיר גייסה 1.6 מיליון דולר מקרן נוקד ומאקסלנס

לפני כחודשיים גייסה החברה 10.5 מיליון דולר בהנפקת מניות ■ בגיר נסחרת בלונדון בשווי של כ-13 מיליון דולר, נמוך בכ-80% משווי בהנפקה ב-2014

רועי ורמוס (מימין) וצביקה בארינבוים / צילומים: איל יצהר ויוסי כהן
רועי ורמוס (מימין) וצביקה בארינבוים / צילומים: איל יצהר ויוסי כהן

צביקה בארינבוים, שחזר לאחרונה לשלוט ביצרנית האופנה המחויטת בגיר, ממשיך במהלכים למילוי קופת המזומנים שלה וחיזוק מאזנה. בגיר , שמניותיה נסחרות בבורסה המשנית בלונדון (AIM), זכתה בימים האחרונים להזרמת מזומנים של כ-1.6 מיליון דולר. זאת לאחר שקרן הגידור נוקד, אותה מובילים רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות לשעבר, ושלומי ברכה, הזרימה לבגיר מיליון דולר תמורת הקצאה של כ-7% ממניותיה ובית ההשקעות אקסלנס הזרים לחברה 600 אלף דולר תמורת הקצאה של כ-4% מהמניות.

כיום בגיר נסחרת בבורסה בלונדון בשווי של כ-13 מיליון דולר, נמוך בכ-80% ביחס לשווי שלפיו הונפקה לפני קרוב ל-3 שנים.

בגיר, נזכיר, אינה החברה היחידה שהנפיק בארינבוים בבורסה המשנית בלונדון, שם יש לו השקעה מוצלחת בהרבה. בסוף השבוע השלימה קבוצה בראשותו מימוש של חבילת מניות בחברת הפרסום הדיגיטלי אקסלמדיה בהיקף של 50 מיליון דולר וברווח גדול. מדובר בכ-18% מהון המניות של אקסלמדיה, כאשר גם לאחר המכירה נותרה קבוצת בארינבוים בעלת השליטה בחברה, עם כ-24% ממניותיה.

בארינבוים וקרן פימי הנפיקו את בגיר ב-AIM באפריל 2014, וזמן קצר לאחר מכן החברה נקלעה למשבר חריף שנמשך עד לאחרונה. בעקבות זאת עדכנה החברה לפני כחודשיים על כמה מהלכים שביצעה תחת בעל הבית החדש-ישן, ובראשם גיוס הון משמעותי והסדר חוב עם הבנקים המלווים. במהלך המשולב גייסה בגיר 10.5 מיליון דולר בהנפקת מניות, כשלחלק ניכר מסכום הגיוס היה אחראי בארינבוים עצמו, מהלך שחיזק את הדומיננטיות שלו בחברה. לצידו לקחו חלק בגיוס שלושה גופים בריטיים, שהשתתפו גם בהנפקה הראשונית של בגיר בבורסה ב-2014, וזאת כחלק מהבעת אמון מחודשת בחברה שאיבדה את מרבית ערכה מאז.

בסיוע כספי הגיוס הסדירה בגיר את חובותיה, בהיקף של 21 מיליון דולר, לבנקים לאומי ודיסקונט, שנאותו לספוג "תספורת" של כמה עשרות אחוזים על כספם, עם אפשרות לאפסייד עתידי באמצעות קבלת מניות החברה. במסגרת ההסדר מול הבנקים, שילמה להם בגיר את עיקר כספי ההנפקה, יותר מ-6 מיליון דולר, ונוסף על כך הקצתה להם מניות (קרוב ל-10% מהונה). יתרת החוב, לפי ההערכות כמחצית ממנו, נמחק. בעקבות השלמת המהלך, נותרה בגיר ללא חובות בנקאיים כלל.

בהמשך לכך, דיווחה בגיר על השלמת הזמנת הייצור הבינלאומית הראשונה שלה במפעל החדש שהקימה באתיופיה, וכן כי הזמנות נוספות נמצאות כעת בייצור. מדובר בהזמנה שביצעה רשת H&M העולמית, והיא נשלחה לסניפי הרשת בארה"ב.

ערן יצחק, מנכ"ל בגיר, הביע אז את שביעות רצונו בעקבות סגירת החובות הבנקאיים של החברה, וציין כי מהלך זה מעביר את החברה למצב עסקי שונה לחלוטין. לדבריו, לאחר סגירת החוב הבנקאי, "הפוקוס המרכזי שלנו כעת הוא להכות את הציפיות מול הלקוחות החדשים שלנו, ולזכות בלקוחות חדשים, ובחודשים האחרונים אנחנו מתקדמים בקצב יפה מאוד בכל החזיתות".

במהלך 2016 החליטה בגיר לשנות את המבנה התפעולי שלה, ולשים את הדגש בייצור בשלושה אתרים - וייטנאם, מצרים ואתיופיה. את המפעל באתיופיה רואים בחברה כהזדמנות לייצור ערך לטווח ארוך, וזאת בזכות מחירי ייצור תחרותיים, מחירי אנרגיה נמוכים, קירבה לשווקים באירופה ואפשרות יצוא אטרקטיביות לשווקים האמריקאיים והאירופיים עם פטור ממכס. המפעל של בגיר באתיופיה משתרע על-פני כ-50 אלף מ"ר ומועסקים בו כ-450 עובדים מתוך 1,050 עובדי החברה.