בינתיים בהסתדרות הלאומית: יואב שמחי משמש כיו"ר 10 שנים

בבחירות האחרונות בארגון המתחרה להסתדרות הכללית לא היו מועמדים

יואב שמחי / צילום: תמר מצפי
יואב שמחי / צילום: תמר מצפי

בזמן ששופטי בית המשפט העליון עשויים למצוא את עצמם נדרשים פעם נוספת לסוגיית הבחירות בהסתדרות הכללית, בארגון המתחרה ההסתדרות הלאומית מכהן כבר 10 שנים בתפקיד היו"ר יואב שמחי, בלי יותר מדי הפרעות.

בשנת 2014 חשף "גלובס" כי שמחי מכהן בתפקידו 7 שנים ברצף ללא בחירות, אף שלכאורה אמורות להתקיים בארגון בחירות מדי חמש שנים. מתברר כי בהסתדרות הלאומית השתמשו בסעיף בחוקה המאפשר למועצה הארצית של הארגון להתכנס ולהחליט על דחיית הבחירות בשלוש שנים. מי עומד בראש המועצה? שמחי בעצמו. בארגון לא הסכימו למסור לנו אז את פרוטוקול הדיון שקדם להצבעה על דחיית הבחירות, אלא רק מסמך שנכתב במיוחד לאור הפנייה שלנו על-ידי מזכיר המועצה, ולפיו אכן בדצמבר 2011 התקבלה ההחלטה להאריך את כהונתו של שמחי ללא בחירות עד פברואר 2015.

אלא שכבר בספטמבר 2014 התכנסה הוועידה הארצית של ההסתדרות הלאומית כדי לקיים בחירות, באמצעות צירי הוועידה. באותו ערב פורסמה ההודעה של הארגון ולפיה שמחי נבחר לקדנציה נוספת, בלי לציין נתון חשוב למדי: באותן בחירות שמחי היה המועמד היחיד. היום מסרו לנו בארגון: "כל אחד מ-251 צירי ועידת ההסתדרות הלאומית רשאי להגיש מועמדות לתפקיד יו"ר הארגון וההזדמנות הזו ניתנה לכולם בוועידה ה-20. לפני סיום הוועידה עלה שהמועמד היחיד שהגיש את מועמדותו הוא יואב שמחי ומועמדותו אושרה פה-אחד".